Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-17, 14:39   #16
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Min tur också att städa

Jag måste också ta itu med mitt syrum, garderob och källare. Jag förstår inte varför man inte gör det oftare, då kanske man inte skulle köpa på sig så mycket tyg, band, etc som sedan bara hamnar i botten till slut.Om vi skulle städa varandras syvrår, då kanske vi gör fynd.
Jag måste göra plats för min nya maskin med tillbehör. Har köpt ett tyg idag som jag ska brodera och sy en väska till min yogamatta, men jag får inte börja med den förrän jag har städat så det så. Då har jag i alla fall en morot.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 16:34   #17
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Okej... jag är kanske lite konstig, men jag tycker att det kan vara ganska kul att städa... Det är så skönt att gå igenom saker och sortera bort sådant som kan slängas (trots att jag sparar på alldeles för mycket så brukar jag få ihop en hel del sopor när jag storstädar). Dessutom brukar jag få en mängd uppslag till nya projekt när jag hittar saker som jag glömt bort.

Nuförtiden är jag tvungen att sy på matbordet, vilket innebär att jag måste plocka fram och bort grejer varenda dag, så jag måste vara ganska organiserad. Men jag och min sambo har precis skaffat hus, så inom en inte alltför avlägsen framtid kommer jag förhoppningsvis att ha ett enormt syrum, med plats för allt. Hurra!

Förresten, vilken fantastisk bild! Gillar bilen också...

alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 16:53   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Agneta: Ja det är bra med morötter då blir det lite lättare, fototävlingen gjorde det lite roligare. Att få göra plats för sin nya maskin måste vara kul. Har du testat den än?

Alexandra: Jag kan vid enstaka tillfällen också tycka det är kul att rensa upp i tyglådorna. MAn kan som sagt hitta nya uppslag. Men det är inte kul när man är under tidspress. Var tvungen att få undan allt innan barnen kom hem eftersom det är så himla kul att riva i tyg högar. Va spännande med ett nytt hus. Blir ni kvar i England eller..?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 17:16   #19
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Citat:
Alvan skrev:
Va spännande med ett nytt hus. Blir ni kvar i England eller..?
Nej, nu är det dags att flytta hem till Sverige! Vårt hus ligger mitt ute i skogen, så det blir en stor omställning efter 10 år i London. Men ska bli sååå skönt.
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 17:19   #20
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Va härligt! Ni kommer säker tycka det blir jobbigt tyst de första dagarna. Lycka till!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 17:25   #21
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Förmodligen kommer det inte att vara tyst på väldigt länge... hela huset måste renoveras, så förmodligen kommer vi den första tiden få stå ut med alla slags ljud och oljud.
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 19:35   #22
tesslin tesslin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
Citat:
Birgitta-L skrev:
Nån som vet var man kan hitta ett klaffbord som sätts fast i väggen ?
tror jag har sett ett på ikea för något år sen
tesslin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 20:27   #23
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 69
Mitt syrum behövs också städas! Det är så beläget i huset att det också väldigt lätt blir en avskälpningsplats för massa annat och det gillar jag egentligen inte alls. Just nu har vi renovering på ett par ställen i huset och då hamnar ännu mera där. Fy! Jag brukar passa på att städa mellan mina projekt (om det finns något sådant) och när jag känner mig tom och inspirationslös. Oftast hittar jag något som jag glömt av, så sätter jag igång med ett nytt projekt och städningen kommer av sig........

Grattis Cecilia till fototävlingen! Så kul! Jättehärlig bild!

Grattis Alexandra till huset! Tänk vad kul att renovera och inreda!

Måste bara tala om (fast det är väl helt "fel" tråd...) Jag har precis kommit hem från min allra första gång på en kurs i silversmide! Jättekul! Det är en "pröva-på-kurs på 5 gånger, så jag får se vad det blir!
/Gunnel
xxxxxxxxxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 20:41   #24
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Kul Alexandra!
Då kan du växtfärga till sommaren kanske /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 21:13   #25
Tossa Tossa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 101
Klaffbord?
Är det ett sådant med en bit eller två som kan fällas upp och ned?
I vart fall var jag på IKEA här i Västerås idag och där har de bord som sätts fast i väggen och går att fälla upp och ned. Inte särskilt stora, men väggarna ska ju hålla också
Tossa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 21:16   #26
pelstud pelstud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 105
Roligt med ett nytt hus! Jag håller med om att det kan vara riktigt roligt att städa ibland, när man rensar hittar man så mycket saker. Plus att man får slänga en massa, jag älskar att slänga=). Men jag kan hålla med om att det tar emot lite när det bara handlar om den vanliga städningen, fast om man tänker på hur fint det blir efteråt brukar det gå ändå.
Vi håller också på att renovera i huset som vi just flyttat till, nytt tak har det blivit och nytt badrum byggs för tillfället, stökigt men fint blir det=)
Lycka till!
pelstud är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons