Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-12-28, 22:15   #1
bila bila är inte uppkopplad

Jag det kan behövas. Du syr en vanlig tröja på ungefär en halvtimme när du har kommit igång.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-29, 09:02   #2
Stinap Stinap är inte uppkopplad

Kopia från ett av mina tidigare inlägg:

För närvarande har jag en 4234D till låns medan min egen 3034D är på reparation. Nålpåträdaren har jag faktiskt inte brytt mig om att lära mig använda, men det borde ju vara praktiskt. Belysningen känns lite kallare och möjligen också lite svagare. Trådhållaren är kanske stabilare, men jag tycker trådarna har lättare att hoppa ur så där föredrar jag den äldre modellen. Hakarna för trädning har förändrats - på några punkter har det blivit enklare att få trådarna rätt och på en punkt faktiskt svårare. Om den nya modellen är starkare vet jag inte, men jämfört med min egen maskin är det svårare att sy långsamt.

Tillägg:
Nu har jag försökt testa nålpåträdaren, men blir trots bruksanvisningen blir jag inte klok på den. Förmodligen är det inte så svårt, men jag behöver tydligen personlig handledning...
Även 3034D har belysning vid nålen. Friarm har den också, men den använder jag nästan aldrig.
Stinap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 19:50   #3
Azariel Azariel är inte uppkopplad

Igår kom äntligen min overlock efter seeeg väntan genom alla röda dagar! Jag har enbart positiva saker att säga om den. Den känns gedigen och stabil. Inga skramlande grejer eller konstigheter när man syr. Det är tydliga markeringar för trädningen men självklart kräver det en viss koncentration. Jag upplever inte ljudnivån som speciellt hög. Och det viktigaste av allt: sömmarna blir jättefina!

Jag uppskattar att det är mörkblått bredvid kniven så man slipper se dammet, verkligen en petitess men jag gillar det Instruktionsboken som följde med verkar grundlig och tydlig och det följde också med en instruktions-DVD.

SMD har fixat allt snabbt och bra och jag förstår varför de har så bra rykte. Det följde med tråd- och saxpaket även fast det inte fanns med på modellens info-sida.
Azariel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 20:22   #4
Talla Talla är inte uppkopplad

Grattis till köpet!

Visst är det små detaljer (som blåa färgen eller t ex förvaring för skruvmejseln i luckan), men det är snyggt och jag tycker att det är roligt med sånt.

Kollat i boken när jag trädde första ett par gånger. Numera går trädningen som en dans, tar bara nån minut för alla fyra (jag har inte satt med tidtagaruret där, men det går riktigt snabbt )

Jag har inte upplevt att tråden hoppat ur trådhållaren, men det är kanske för att jag lägger genom skåran där, sedan för tråden bakåt och sedan trär bakifrån genom hålet, som det står i manualen. Jag har Janome CoverPro och där är trådhållaren lik overlockens. Men i Janomes manual står det att det räcker bara lägga tråden i skåran. När jag sydde så på CoverPro då hoppade tråden ur trådhållaren där. Så jag trär även COverPro både i skåran och genom hålet
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 14:16   #5
MrsLindh MrsLindh är inte uppkopplad

Precis som du är jag supernöjd med min 4234 som jag fick i november. Kul att sy när det ser proffsigt ut!
MrsLindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 16:40   #6
ninka ninka är inte uppkopplad

lite hjälp behöver jag..

Ni skriver ofta SMD . Hur hittar jag adress till dem- tänker köpa brother 4234d. Har ni ngt tips vilket/vilka tillbehör är bra att ha /köpa till?
Kan man köpa även Bob`N Serge där?
Stora trådrullar till overlocksymaskin var köper jag dem billigast (dock inte dålig kvallite )?
Tacksam för hjälp.
ninka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 17:17   #7
bila bila är inte uppkopplad

Bod n serge hittar du inte hos SMD utan den finns hos Nacys Notion, där hittar du otroligt mycket olika sysaker.
http://www.nancysnotions.com/categor...ies.do?nType=2

Du klarar dig långt med standardpressarfoten som följer med. Börja med den, behöver du fler kan du skicka efter senare. SMD har portofritt om du handlar for 20 pund. En extra uppsättning knivar kan jag rekommendera. Knivarna lägger nästan alltid av när man är mitt uppe i ett projekt, och det är inte kul att behöva vänta på att få dom slipade. Det är alltid bra att ha ett uppsättna vassa knivar liggandes. Bland kan nålar gömma sig så man syr i dom ock skada knivarna och med tiden blir också knivarna slöa.

Svart, vit och oblekt brukar följa med i ett kit när du köper maskinen.

Bibbis texil har tråd till bra pris. Köp stora av dom färger du vet att du kommer att använda mycket. 1000 meter rullarna fungerar också bra och räcker ganska länge dom också, köp dom i färger du inte använder så mycket.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:01.