Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-11-29, 22:53   #1
Pialotta81 Pialotta81 är inte uppkopplad

Tvillingnål till Singer 3321?

Hej,

Jag är i lite snabbt behov av en hyfsad extrasymaskin som inte får kosta skjortan. Just nu har, en känd inredningsbutik från Danmark, en kampanj på en Singermaskin av modell 3321, den ser helt ok ut och jag kan tänka mig att betala dessa 1300:- som den kostar, men ingenstans står det om det går att sy med tvillingnål. Man ser inte på bilden av maskinen heller om den har två trådhållare och det står ingenstans i beskrivningen att man tillexempel kan spola upp ny undertråd direkt från spolen...sådär som det SKA stå ni vet, om det är plats för en extra trådrulle och därmed möjligt att sy med tvillingnål....
Eller är det i dagens läge ungefär lika dumt som att bli förvånad över att man fick en ratt med på köpet när man köpte bil? Det kanske finns på alla symaskiner idag...

Hjälp, någon?
Pialotta81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 00:28   #2
carlm carlm är inte uppkopplad

Finns manual här: http://www.singerco.com/accessories/instruction-manuals

Den har ju en extra trådhållarpinne, men kanske inte dubbla vägar genom trådspänningsbrickorna.
carlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 08:34   #3
Joppen Joppen är inte uppkopplad

Singer Talent 3321 har trådspänningsbrickor som ligger djupt ner under det spår som tråden skall träs genom. Det finns därför ingen möjlighet att styra var tråden hamnar.
Joppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 13:54   #4
Pialotta81 Pialotta81 är inte uppkopplad

Attans, det såg ut att vara en bra maskin annars. Tack för hjälpen!
Pialotta81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 22:17   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Citat:
Joppen skrev: Visa inlägg
Singer Talent 3321 har trådspänningsbrickor som ligger djupt ner under det spår som tråden skall träs genom. Det finns därför ingen möjlighet att styra var tråden hamnar.
Det problemet är tyvärr vanligt på många moderna symaskiner med stora plasthöljen. Förstår inte riktigt varför man har bestämt att det skall vara så. Kanske för att det ser mer "fint" ut när allt är gömt?
Det är bara mer nackdel tycker jag. Svårt att fiska ut tråd om det dummar sig och krullar upp o brister. Man ser sämre när man ska trä.. osv osv. (ja jag avreagerar lite, avskyr att min Brother-maskin har det såhär, avskyr när tråden brister när man broderar och man måste fiska ut resterna med pinne)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:40.