Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-12, 12:27   #1
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
Undrar vad gör alla mina sy-vänner på

helgerna, jag saknar Er.....

kram och trevlig helg allihop
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 13:21   #2
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Hej Maria!
Jag syr fristående spetsmotiv från ko-design för fullt. Bilder kommer så fort dom är klara. Efter det här motivet ska jag sy en lykta i spets. Har precis kommit in från en liten skogspromenad med hunden också.

Hälsningar
Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 14:06   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Hej! Och jag kom precis hem, jag har skjutsat min svärdotter till jourtandläkaren, och under tiden var jag ute med 3-månaders babyn i vagnen.
Sedan ville de två andra barnbarnen rå om Farmor lite.
Fick med mig lite syprojekt hem, jag ska sy ny klädsel till barnstolen.
Och utanför min dörr här hemma fick jag förfrågan av en granne, om att göra ett nytt båtkapell.
Så jag har haft en bra dag.
Nu ska jag kanske, rita ut ett mönster till mina barnbarn, de ska ha utklädningsklänningar!
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 15:05   #4
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Just denna helg är det fullt program. Har fållat lite tyg som jag ska ha till dukar i morgon, har varit och handlat med en dotter och ett barnbarn och håller på att tvätta i tvättstugan. Jag har gjort en av rätterna klart till i morgon en paté står just nu i ugnen och har 6-7 st rätter kvar. Ikväll ska jag skala ca 1,5 kg räkor framför "På spåret" på tv:n.
I morgon blir det mer förberedelse och matlagning på fm och sedan gör jag mig vackrare.
Planerar att ha öppet hus med buffé från 14.00
och då hoppas jag få krama goda vänner och släktingar. Så det blir nog inte så mycket mer sy denna helg.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 15:09   #5
Dorthe Dorthe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 39
Jag sätter väv på väggan med gubben,vi byggar ut så det finns tilräckligt att göra. (skulle mycket hellre smyge ned och gömma mig i syrummet.
Dorthe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 16:20   #6
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
Idag har jag gratulerat min pappa på fars dag, för dom åker till stockholm imorgon.Sen har jag sytt dockkläder och broderat på grytlappar och nu ska jag och min gubbe kolla på travet med våra kompisar, och ha en trevlig kväll. Ha det så gott allihopa...
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 16:25   #7
Ann-Sofie Ann-Sofie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 104
Jag sitter och "betar av" mina beställningar på badlakan, handdukar och örngott. Var på dotterns dagis och visade upp mina alster och fick 35 st diverse beställningar!
Jättekul!!!
Ann-Sofie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 19:02   #8
sussie2 sussie2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 25
Syr syr syr

Har gjort som Ann-sofie, "betat" av lite beställningar. Men just nu har jag övergått till att påbörja en ny paradhandduk till jul åt mig själv, måste klämma in nåt "eget" med, annars blir det ju mest åt andra (beställningar eller presenter...).
Extra skoj är det idag, eftersom jag fick hem min nya D1 igår, så jag sitter och njuter av alla extra finesser den har som inte min platinum 950E har :-)

Får väl sitta vid maskinen och datorn en liten stund till innan sambon klagar och vill ha sällskap i tv-soffan.
Kram på er alla i höstmörkret. //Sussie
sussie2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 19:25   #9
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Å jag går på kurs i silversmide! Idag har jag nästan hunnit med mitt första armband. Man måste ju skaffa sig en hobby!
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-14, 14:09   #10
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
myshörna

så jätteroligt att ni svarade. Oj vad duktiga och flitiga ni är allihop, själv håller jag på att göra iordning ett kombinerat data/mysrum för hela familjen, vägg i vägg med mitt syrum.

Jag har byggt fina hyllor och bl a använt lecasten och bok-skivor som bas. Klätt 2 fotöljer och datastolen med överdrag utav skönt pälstyg, även sängen har fått pälsöverdrag och nya pälskuddar. Gav mannen ett aqvarium till fars dag present som installerades i rummet oxå

Hela familjen stortrivs här nu, dessutom kan jag ju med gott samvete sitta några meter ifrån och sy för glatta livet
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 01:31   #11
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Vilken härlig aktivitet i vårt avlånga land...så kul att höra vad alla pysslar med. Själv sitter jag och designar quiltprojekt (julprojekt) och maskinbrodyrer (julbrodyrer) för fulla muggar ....iii julen är snart här och min dotter har önskat sig massor av kläder som hon vill att jag skall sy...hm skulle ha 100 timmars dygn.
Nu skall jag krypa till kojs (förra natten tillbringade jag i badrummet (magsjuk)
kram
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons