![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Okej, nu var det ju ett tag sedan någon skrev i denna tråden
![]() Men skulle man kunna använda Bi-stretch till infinityklänning och omlottklänningar? Kanske inte med helcirkelkjol direkt eftersom det kommer töja sig men med halvcirkel eller mindre. Vad tror ni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Stoff och stils bistretch är ett byxtyg, lite stelt och ganska tungt. Jag skulle inte använda det till vida saker. Tyget skulle förutom byxor passa till dräkter, ev till en enkel klänning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är det samma sak med tvåvägsstretch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om man söker på engelska: 2-waystretch, får man förklaringen att det är tyg som töjer antingen på längden eller bredden.
Tyg som töjer i alla rikningar kallas 4-waystretch. Bi-stretch har jag bara sett i samband med gabardin-tyger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag var på stoff och stil och tittade på tvåvägsstretchen. Den var ganska löst vävt och töjde sig ganska mycket och var ganska tjockt och tungt. Tyget kändes sladdrigt i kvaliteten. Byxor och andra kroppsnära plagg.
Mycket riktigt bi-stretchen påminner om garbardin och användningsområdet är ungefär detsamma. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:05.