![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Jag har en Pfaff Quilt Expression 2046 köpt 2004 och den är inte tillverkad i Husqvarna utan i Tjeckien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Pfaff har aldrig tillverkats i Husqvarna. Tillverkningen flyttades från Tyskland till Tjeckien. När Singers ägare tog över flyttades tillverkningen österut. Både vad gäller Husqvarna och Pfaff. Reservdelarna flyttades då också från Husqvarna till Tyskland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Du har fel på en punkt , pfaff har tillverkats i Husqvarna
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Vilken modell och tillverkningsår ska man titta efter om man vill ha en svensktillverkad Pfaff?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Inte visste jag att det fanns ett Husqvarna varken i Tjeckien eller Tyskland.
Vill du veta den rätta historien om Pfaff rekomenderar jag deras egen historieskrivning som du hittar på följande länk. http://www.pfaff-industrial.com/pfaf...ompany/history Märkligt att det inte nämns med ett ord att Husqvarna varit med i ägarbilden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
På vsmgroups hemsida så står det att de köpte pfaff hushållssymaskiner år 2000. Det står inget om de industriella pfaffarna.
http://www.husqvarnaviking.com/ko/464.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
Citat:
Har för mig Husqvarna köpte Pfaff just för patentet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
Citat:
Ägare är ju SVP group som äger märkena Singer, Husqvarna Viking och Pfaff och därmed även Patentet. Med dessa tre varumärken i samma koncern är det ju märkligt att både Pfaff och Husqvarna Viking köper billigare maskiner från Janome istället för att hålla det inom koncernen och låta Singer tillverka de billigare maskinerna. Eller är det så att Kohlberg & Company planerar andra förändringar i ägarstrukturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
In 1999 the domestic sewing machine division in Karlsruhe was sold to the swedish group , husqvarna viking .
Hur står det till med engelskan ??????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Ett patent äger man i 20 år så jag tror nog att den som vill använda övermatare kan så göra .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Det vet jag inte , men vet från väldigt säkra källor att man har tillverkat pfaff maskiner i husqvarna och att man köpte den inhemska hushållssymaskins divisionen som tidigare fanns i karlsruhe och det va 1999 .
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:50.