![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack så mycket för alla svar och hjälp!
En sista fråga bara; Brother maskinen har en flatlock söm enligt broschyren, är det nån som provat den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Skulle behöva en sömnads-ordbok tror jag :-) I e annan tråd läste jag att man behöver en speciell pressarfot för att sy flatlocksömmen och att den följer med när man beställer från England men ej vid köp i Sverige. Tack för alla snälla svar säger även jag och ursäkta om jag tränger mig på i din tråd.. Ny här så jag kanske inte lärt mig korrekt forums-hyfs än :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Pressarfot för flatlocksöm följer med vid köp från England. I Sverige måste den köpas separat.
Täcksöm och flatlock är inte samma sak. Täcksöm är den sömmen du ser längst ner på en t-shirt tex, två raka sömmar bredvid varandra. Flatlock vet jag inte hur jag ska beskriva men finns garanterat trådar om den om du söker i forumet. Jag har testat flatlock men bara för skojs skull, ingen söm som jag direkt använt än. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack igen för all hjälp! Blir nog till att beställa en ifrån SMD då.
Behöver man maila dom först eller är det bara att lägga en beställning? Nåt annat man ska tänka på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu vet jag skillnaden mellan flatlock och täcksöm. Tack snälla för bra förklaring!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Sådärja! Nu fick jag beställt en brother 3034D! Hoppas det går fort, känner mig som en unge som väntar på julafton! :-D"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu har jag också beställt!
Hittade manual på svenska här: http://welcome.solutions.brother.com...4dug01svfi.pdf Tänkte att det kanske kunde vara användbart.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:05.