![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Oj, så sorgligt att läsa vad du skriver Beasfarmor, jag kan
bara uttala mig om de maskiner som jag erfarenhet av. Hq overlock har jag endast studerat när jag skulle köpa min egen overlock och den var för svår att trä för mig eftersom jag är svårt handikappad. Därför var inte den ett alternativ. Jag förstår inte varför du hoppar på mig, vad har jag gjort dig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Min tretrådsoverlock från singer tar också alla material från organza till presenningskanvas. Den har möjlighet till differentialmatning och kan köras upp till 4800 stygn i minuten samt har smörjning från central oljereservoar. Krånglig som fan att trä men kostade mig en hundralapp. Hur många sådana får man på en bernina?
Dessutom behöver man ju bara trä en gång, nästa tråd knyter man ju bara på den gamla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad kul att du är nöjd med ditt fynd Kanvas!
Grattis! ![]() Tror inte att du får någon ny fungerande overlock över huvudtaget för en hundralapp. ![]() ha köpt en lott också den dagen mao. De overlockägare och säljare som jag har varit i kontakt med rekommenderat att alla overlock- maskiner mår bäst av att alltid träs. Då undgår du att dra ner damm i trådspänningen. Visserligen går det att fixa med tandtråd mellan spännings- brickorna. Men det funkar inte för mig. Men min maskin är så lätt att trä, så det går bra. Jag drar mig inte för att göra det, trots mina problem. Det var ett minimikrav för mig. ![]() Min Bernina har också differentialmatning, det är alldeles riktigt också en viktig detalj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citat:
Du borde tipsa alla världens syfabriker om man att man bör trä maskinen varje gång de byter tråd, för i dagsläget gör så gott som alla fel! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tror nog att industrimaskiner håller och tål långt
mycket mer än en hobbymaskin. Textilindustrin har långt mycket hårdare krav. Visst, industrisymaskiner är ett jättebra alternativ, att de är möjligt att få tag i så billiga maskiner är ju superbra. De går mycket fortare och tål mycket hårdare tag än en hobbymaskin. Absolut, det betvivlar jag inte för en sekund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
köpa overlock |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.