![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
#2 |
|
|
Hej!
Jag föstår problemet med att traska iväg med alla dessa grejor. Tyvärr kan jag inte Pfaff maskiner. Ichigo har mycket erfarenhet. Synd att du inte fick tag på en Bernina. Mitt tips är, trikånålar, trä om maskinen från början. Läs och trä maskinen punkt efter punkt enligt instruktionsboken. Kanske att den har gått in för djup någonstans. Dra i övertråden och känn efter. Ta lös stygnplåten och kolla om det är någon vass kant där. Har du lagt undertrådsspolen åt rätt håll i trådkapseln. Det är små fel som kan bli i farten och när uppmärksamheten skall delas på båda barnen, sömnad och troligtvis något som ev står på spisen och kokar. Mitt förslag är att du tar och syr igenom alla sorts sömmar som din maskin har. Kontrollerar noga att de funkar. Sedan bör du faktiskt kontakta försäljaren. Noterar och skriver upp alla problem. Gå igenom hela instruktionsboken. Antar att du har fått garanti av honom. Det kan ju vara så att det är någon liten del som är halvtaskig och behövs bytas å då får han lov att fixa det. Du ska inte ge upp. 4 000 kr är mycket pengar. Den ska funka klanderfritt om han sagt så. Det är säljarens ansvar. Stå på dig. Hoppas att du har någon som kan ställa upp och vara barnvakt en stund medan du sticker tillbaka till symaskinsbutiken och slår näven i bordet. Om du lever tillsammans med någon partner kanske du kan göra dig startklar och sticka iväg med maskinen direkt och hinner då innan de stänger. |
|
|
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.

Trådad visning