Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Historiskt inspirerad sömnad
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-05-18, 15:29   #3
Busen Busen är inte uppkopplad

Tack Lillith!

Turnyr ja, det har man ju hört.

Jag har kollat på massor av bilder och inte hittat belägg för att det skulle vara moderiktigt med färgskiftande tyg under den perioden. Hoppades bara på att ni kanske kunde motbevisa mig.

Grejen är den att jag helst kombinerar min vision med att kunna ha klänningen i ett historiskt sammanhang, eftersom jag annars aldrig kommer ha användning för den. När jag mätte upp tyget igen igår, insåg jag att det nog faktiskt kan räcka i alla fall (0,6 * 9,7 m), utan att mixa med svart tyg.

Aha, det var en god poäng att ärmarna nog är mer dekorativa än funktionella, med tanke på Sissis klänning (som jag har dreglat över sedan jag var 6 år). Jag har sett några klänningar med ganska smala axelband og dekorativ spets på, som är ganska nära min idé. Om jag hittar något som helst belägg för färgskiftande tyg under 1800-talet kör jag.
Busen är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05.