![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Tack Lillith!
Turnyr ja, det har man ju hört. Jag har kollat på massor av bilder och inte hittat belägg för att det skulle vara moderiktigt med färgskiftande tyg under den perioden. Hoppades bara på att ni kanske kunde motbevisa mig. ![]() Grejen är den att jag helst kombinerar min vision med att kunna ha klänningen i ett historiskt sammanhang, eftersom jag annars aldrig kommer ha användning för den. ![]() Aha, det var en god poäng att ärmarna nog är mer dekorativa än funktionella, med tanke på Sissis klänning (som jag har dreglat över sedan jag var 6 år). Jag har sett några klänningar med ganska smala axelband og dekorativ spets på, som är ganska nära min idé. Om jag hittar något som helst belägg för färgskiftande tyg under 1800-talet kör jag. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05.