Jag bedömde utifrån din bedömning. Har ingen personlig erfarenhet med just den maskinen. Så det kan vara en måndagsexempelar. Du kanske får be om att testa en annan av samma modell.
Dagens symaskiner är tyvärr ganska plastiga.
Nu har du visserligen redan köpt en maskin.
Men om du kunde välja fritt så skulle jag nog rekommdera Bernina om du prompt måste ha nytt och vill ha gediget och mycket metall men de kostar lite mer. (undvik Bernette bara). Men om du inte har mycket pengar men vill ha nytt, är nog Brother bättre för där får du i alla fall mer för pengarna om man jämför med HQ och Pfaff, där betalar du för märket. Pfaff är uppköpt av HQ och de har dalat ner, märks tydligast på pfaff som var maskin som man verkligen kunde lita på förr i tiden. Nu är HQ och pfaff samma sak. De billigaste (emerald mfl) är dock mer lik brother o de andra pga av att de görs i samma/liknande fabriker. Man kan se detaljer som är likadana. Höljet som skiljer sig men smådetaljer ser man att det är samma. Där resonerar jag att då är det bättre att köpa Brother för då sparar man pengar på "märket".
|