|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  | 
|  2012-05-09, 10:25 | #1 | 
| Medlem sedan: maj 2010 
				 | Varför ser man så ofta begagnade Husklock? Inte säljer man väl sin bästa vän? Varför är det nästan aldrig några babylockar på begagnat marknaden, för utom några stenåldersmaskiner? Varför måste husqvarna ägare hysterisk försvara sina maskiner? En bra maskin försvarar sig själv, eller hur? Jag tror ingen rök utan eld. Har själv provat stt sy på husqvarna symaskiner (vanliga) och det var inte alls kul. Jag är ägare av jamone och brother maskiner och det här något helt annat att sy på. Var tidigare en fanatisk husqvarna älskare, men det det var på på 60-70 talet, då husqvarna var ett av dom bästa märkena. | 
|   |   | 
|  2012-05-09, 10:41 | #2 | 
| Medlem sedan: aug 2008 
				 | Jag är inte hysterisk och går inte in i så många diskussioner heller för att försvara allt negativt om HQ. | 
|   |   | 
|  2012-05-09, 11:23 | #3 | 
| Medlem sedan: maj 2010 
				 | Har du tittat på recensionerna här på å sysidan.  Huslock s15 är det 14 ägare. 5 recensioner är gjorda 2 st med betyg 5, 2 st med betyget 4 av dom tyckte att den var svår att trä, 1 en med betyget 1. Brother 3034D finns det 23 ägare och det är 6 recensioner gjorda. 5 st har lämnat det högsta betyget, 1 st betyget 4 för att har svårt att klara tjocka tättvävda möbeltyger. (Vilket man kanske inte bör sy på vanliga hushållsmaskiner av enklare typ.) Det är vad ägaren själva tycker om sina maskiner. Fast dom tycker kanske fel? | 
|   |   | 
|  2012-05-09, 11:51 | #4 | 
| Medlem sedan: apr 2010 
				 | Jag är inte heller hysterisk. Jag ifrågasatte hur man kan såga en bra maskin och säga: "Jag rekommenderar inte att du köper Husklock. Jag fått en känsla av att kvaliteten är ojämn och dom är knepiga att ställa in. " citat av Bila som råd till någon utan att själv ha provat maskinen. Jag har både Brother och Husqvarna och Pfaff och är nöjd med alla tre märkena. Sen kan man ju tillägga att Pfaff Coverlock 4.0 är mer eller mindre identisk med Huskylock S-25 och gjorda i samma fabriker. Man trär maskinerna exakt lika och ändå är det bara Huskylock som är i oväder  | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.

Hybrid-visning
 Hybrid-visning