![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Så här svarar supporten på en medlems fråga om avgifter.
There are no fees just to be a member, it sounds as if you've accidentally subscribed to something like selling mamager pro. Frågan och svaret finns här : http://community.ebay.co.uk/question...ee/18000454734 Själv har jag handlat på Ebay under flera år från en mängd olika länder utan att det kostat något mer än varan+frakten, och jag rekommenderar verkligen att handla, framför allt från England eftersom frakten därifrån inte är särskilt farlig och man får grejerna hyfsat snabbt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sant, och man får ta med i beräkningen att det inte lönar sig att skicka tillbaka om man är missnöjd. Det roliga är att det verkar finnas så enormt mycket mer att välja på "därute". Glömde förresten nämna Hongkong som et bra land att handla ifrån eftersom deras handelsavtal med omvärlden fortfarande är som när de var en brittisk koloni.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Inom EU tillkommer inte heller moms, utan det ska säljare lägga på. Momssatsen som används är antingen Sveriges (om affärens årsförsäljningen överstiger ett visst värde), eller momssatsen för säljarens land.
Utom EU så tillkommer både tull som ser ut att vara 8% på t.ex. lakansväv, och moms på 25%. Moms beräknas även på frakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det känns ju skönt att höra, jag chansade och blev medlem ändå igår. Hade hittat ett tyg som var helt perfekt för en väska jag ska snart ska sätta igång med. Och jag vann auktionen för 2,31 $, helt sjukt billigt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Konstigt
Jag har handlat från amerikanska ebay i flera år. Man ska absolut inte lämna ut nummer till bankkort. Man ansluter sig till betalningssystemet Paypal där man lämnar sitt kreditkortsnummer som sedan är i skyddat förvar. Någon medlemsavgift är det inte heller frågan om även om ebay tar viss procent från försäljaren. Det är viktigt att kolla försäljarens rykte på länken som finns på sidan. Dessutom kolla kostnaden för frakten till Sverige som ibland kan blåsas upp för att kompensera ett lågt pris på varan. Vidtar man dessa säkerhetsåtgärder är ebay ett eldorado för fynd. Kul att handla direkt över hela världen också. Få paket direkt från Bangkok, Hongkong eller Dehli. Eller ha en kinesisk skräddare som har ens personliga mått. En svärdotter har dessutom sålt en del på ebay och får en marknad som sträcker sig över hela världen. Så lycka till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tillägg konstigt
Möjligen kan det handla om de 15 kronor som Paypal använder när man är ny eller har fått ny kreditkort. Det beror på att de vill testa att kreditkortet är användbart och inte fejk. Ett nummer dyker sedan upp på ditt kontoutdrag som du kan komma tillbaka med till Paypal och då får du tillbaka dina 15 kronor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:51.