![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Intressant kundrecension med svar från stoff och stil. Bra information för den som beställer via postorder: inga ögon synar ditt tyg, bortsett från stickprov.
Kundrecesion av Susanne 23 januari 2012: "Vävfel Vävfel upptäcker jag själv och påpekar i butiken. När jag handlar på postorder är det den som klipper mitt tyg som ska vara observant. Merarbete att skicka tillbaka och därför ändrade jag min första ide." Svar från stoffochstil.se den 23 januari 2012: "För att kunna hålla våra låga priser har vi maskiner som klipper tygerna. Vi klipper 500 order per gång (ca 2500 klipp). Det görs stickprov med jämna mellanrum. Därför kan vi ibland missa fel. Vi ersätter returporto." Inget dom talar om på hemsidan direkt. Kanske självklart för dom som storföretag, men helt klart inte för alla kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är tråkigt att det är så. Men i min erfarenhet är det i praktiken så att många inte kollar noga. Jag har fått ett antal tyger från olika ställen
med felaktigheter.. Från equilter.com fick jag schackmönstrat tyg som var så snedklippt att 20 cm är fel (vilket är rejält på en halv yard-bit) och det märktes på mönstret t.ex. Men när jag sagt till så fick jag pengarna tillbaka. Senast fick jag coutil och det har lite vävfel och ett par fläckar. Från e-slöjd har jag fått lite stickat med stickfel och så ett antal ställen tyger som tryckts fel... osv osv osv.. så det är inte ovanligt. Frågan är viktigare om företaget ifråga kommer ersätta vid fel. Det är det som är viktigast. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:40.