![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hej!
Jag har en Bernina 1090 som är ca 20 år gammal och på den går det alldels utmärkt att sy konstläder (både tre och fyra lager konstskinn). Jag kan inte med absolut säkerhet säga om dagens Berninamaskinerna klarar det, men ska du köpa nytt kanske denna maskin kan funka: http://www.bernina.se/product_detail-n2-r8-i18-sSE.html Mitt bästa råd är att gå till symaskinshandlare och provsy, ta med dig konstläder. Ska du köpa begagnat så köp om möjligt från en symaskinshandlare, för då vet du att den är nyservad och fungerar och så ingår oftast någon typ av garanti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Wiktor, vad använder du för pressarfot? Man behöver väl ha en som glider lätt, t.ex. av teflon och/eller med rulle.
När det gäller din symaskin så kanske det går att fixa med en justering av timing, avstånd nål till gripare, eller liknande. Det kan också vara nål, trädning, spolning, men antar att du provat att ändra det redan. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
sy i konstläder |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:14.