![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
nybörjare ! vilka hjälpmedel bör köpas
Hej!
Jag tänkte köpa verktygen som man bör ha för att sy lapptäcken, min dotter önskar sig det i julklapp. d.v.s. skärmatta, kniv, linjal. vill någon hjälpa mig var jag kan köpa dem och vilka storlekar man ska välja. Tack på förhand |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej,
Jag tycker att Du skall köpa en matta som är 60 cm bred, eftersom de flesta tygerna är 110 cm och man skär dem dubbelvikt. Köp en lika lång linjal och en bra rullkniv Ø45 cm blad. Du kan väl kolla med henne om hon vill ha linjal och matt i centimeter eller inch, sy man mycket efter amerikanska mönster är de gjorda för inch och man får hålla på och räkna om en massa. MVH Bitte |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset om storlekarna, min dotter har bara sytt några småsaker i lappteknik, men vill nu börja med något större och då fodras det ju de rätta verktygen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för tipset, ska gå in och kolla
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det finns skärmattor som man kan vända på, ena sidan för cm och andra sidan för inch.
När jag köper mina skärblad, de måste ju bytas då och då, köper jag de alltid på Clas Ohlsson - där de är billigast! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Titta gärna in i denna butik:
http://sy.kompaniet.com/apidae/index De har ett start-kit som jag tycker verkar prisvärt, men jag har inte gjort någon utförlig prisjämförelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack för tipset Jorild, jag gick direkt in och beställde startpaketet. Skönt nu har jag fixat en bra julklapp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Finns skärbladen på Claes Ohlssons hemsida?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag vet inte om skärbladen finns på claes Olssons hemsida, jag brukar köpa dem i butiken när jag är där. Men sist var den storleken jag använde slut, så nu är mina skärblad ganska slöa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tyvärr
Rullknivsbladen har utgått ur sortimentet hos Classe; jag köpte förut över nätet, men de finns inte med i senaste katalogen från augusti i år så enligt personalen så har de slutat sälja dem.
![]() Har man tur har de kvar några så köp dem fort isf! Var inne och frågade förra veckan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Så synd att de slutat att sälja skärbladen! Då får jag väl gynna någon av mina lokala quiltaffärer istället!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:27.