Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-03-21, 16:13   #1
lilldetta lilldetta är inte uppkopplad

Kollar först nya bilder och ser på allt fint som har gjorts sedan senast (dvs tidigare under dagen). Sedan går jag in på forumet och kollar runt lite.

Är inne på sysidan flera ggr per dag.
lilldetta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 18:34   #2
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad

Intressant diskussion. Jag är in på sysidan flera gånger per dag. Först tittar jag på bilderna. Jag kollar mest på kvilt och väskor. Kläder går jag mer sällan in och tittar på. Och sedan kollar jag om det är något intressant ämne i forumen. Bloggarna kollar jag aldrig, har ett annat forum för att följa intressanta bloggar. Artiklarna är inte heller så intressanta eftersom man inte länkas direkt till artikeln.
Man annars så gillar jag sysidan. Tycker fortfarande att jag lär mig mycket här och får mycket inspiration.
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 19:02   #3
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad

Även jag ger mig först på bilderna.
Tittar i stort sett bara på mer avancerade vuxenkläder typ jackor, balkänningar eller historiska kläder (ska jag titta närare på kvilt/väskor/broderi/barnkläder m.m så krävs det att det är något väldigt annorlunda och speciellt.

Är nog lite dålig på att kommentera - tycker att det blir lite tjatigt med femtioelva " fint/vackert m.m", utan brukar endast kommentera när jag har något konstruktivt att komma med.

Ögnar igenom "nya diskusioner" och läser de jag är intreserad av (mest kläder, mönsterkonstruktion, historiskt). Jag håller med om att många inlägg är väldigt vaga i sin rubrik - bättre frågerubriker till folket!
Tycker nog jag är ganska bra på att ge svar i de diskussioner/frågor som jag kan något om.
Överlag så är svaren väldigt bra, instruktiva och vänliga på sysidan, men jag kan ibland tycka att vissa svar är lite väl "så här SKA det va/göras". tex i historiskt och korsettgrupperna finns det väldigt varierande ambitions och kunskapsnivå bland medlemmarna och då bör även svaren vara lite mer öppna och anpassade efte trådstartarens nivå.

En önskan som jag har är att man skulle kunna se redan på förstasidan vem som har skrivit blogginläggen som visas där. Som det är nu måste man gå in på själva blogginlägget för att där upptäcka vem som skrivt. Kanske skulle man även kunna sätta någon sorts "textilämnes-tagg" på bloggarna så att man enkelt man sålla bort de bloggar/innehåll man är ointresserad av.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 20:45   #4
BodilN BodilN är inte uppkopplad

Jag brukar oftast kolla nya foruminlägg, nästan alltid via Dagens inlägg och läser det som verkar intressant, ibland håller jag muspekaren på rubriken för att se vad det handlar om när det inte står så tydligt i rubriken vad det handlar om. Jag skriver ett inlägg om jag tror att jag har något att bidra med.

Sen kollar jag bloggarna, nu har jag börjat använda fliken Bloggar, då ser jag fler inlägg. Här vore det kul om man kunde se första och andra raden på blogginlägget, då får man ett hum om vad det handlar om. Jag är lite dålig på att kommentera i bloggarna, skall försöka bli bättre på det.

Sen blir det bildkoll. Det är så roligt att se hur kreativa alla är och jag försöker kommentera. Här har jag ett önskemål. Det vore praktiskt med Föregående- och Nästa-knappar. Då kan man snabbt ta sig till nästa bild istället för att gå tillbaka till startsidan för bilderna hela tiden. Idag finns de två senast inlagda bilderna på startsidan, kanske kunde det utökas till några fler, fem kanske.

Nyheter läser jag av och till.

Om jag ändå håller på och önskar mig saker så önskar jag mig en funktion som finns på Sysidans systersida - Händelser. Då får man snabbt en överblick om vad som hänt sen sist man var inloggad. Jag skulle vilja se om man fått en kommentar i sin egen blogg, svar på en kommentar man givit i någons blogg och svar på en bildkommentar man gett.

Ibland tar jag bara en snabbbtitt på Sysidan men då loggar jag oftast inte in, ibland är jag här en längre stund och då loggar jag in.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-22, 20:48   #5
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad

Jag är bara inne i forumet
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 20:13   #6
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad

Som många andra kollar jag bilderna först. Därefter kollar jag om jag fått ngn kommentar.

Forumet har jag slutat läsa, för det är bara liknande trådar som startas om och om igen. Där är ingen struktur och ingen överskådlighet. Hade medlemmarna här googlat innan de startar trådar, hade de funnit att informationen de söker oftast redan finns här.

Sysidan är en fantastisk källa till kunskap.
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 12:40   #7
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad

Jag håller med dig och jag vety att det finns en sökruta någonstans men den är svår att hitta....
För en förbättring av sidan skulle jag vilja ha en funktion där man kan lägga in tyg/ garnaffärer mm som kan vara av intresse och dessa skall kunna kommenteras av andra medlemmar och man skall kunna söka på ort.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 19:35   #8
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

Det första jag kollar är de senaste foruminläggen.
Sedan kollar jag om någon har problem med sin symaskin.
Är det något märke eller något fel jag har erfarenhet
av försöker jag hjälpa till.

För det största eländet är ju om symaskinen racklar
när man ska sy. Då blir man ju fast! Tar tid att få
igång den.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 08:55   #9
Xel Xel är inte uppkopplad

Jag tittar på alla nya bilder, går ev in och kollar på andra alster som personer gjort. Tittar i forumet, gör ett inlägg om jag har något att tillföra. Startar ämnen ibland för att ta hjälp och råd av alla underbara, generösa och fantastiskt duktiga personer.
Sysidan ger mig mycket energi och glädje, idéer som leder till att jag "får något gjort" då och då :-) - sy, sticka....ja inte minst tankearbete.
Tycker också det är bra med alla länkar, bloggar osv.
Xel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 23:23   #10
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad

Smile

@ Gumpan: Vad kärt av dig att kolla om folk har krånglande symaskiner så du kan hjälpa dem.
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 15:53   #11
ann-marie.gunnarsson ann-marie.gunnarsson är inte uppkopplad

Smile

Jag tittar på alla bilder först. Blir så otroligt inspirerad av alla bilder och allt som tillverkas. Sedan läser jag i forumet. Tycker att sysidan är jättebra!!!
ann-marie.gunnarsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 19:35   #12
Maribu Maribu är inte uppkopplad

kollar mest nya bilder. använder också forumen till att hitta hjälp i gamla trådar eller skriva egna frågor - alla som svarar är så himla hjälpsamma och vänliga - tack till er! försöker svara själv efter bästa förmåga men det finns så många andra som är så mycket duktigare...
Maribu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-01, 18:24   #13
PernillaFe PernillaFe är inte uppkopplad

Kollar nya bilder och skriver på min blogg

Jag läser aldrig i forumet, det var min mamma osm tipsade om den här tråden. Så jag tar chansen att skriva vad jag tycker.

Här på Sysidan tittar jag på nya bilder och skriver på min blogg. Ibland publicerar jag enstaka bilder också, mest faktiskt för att länka till min Sysidan-blogg.

Bloggformatet ger större möjligheter att skriva än att bara publicera en bild i taget. Om man klickar på "se alla bilder" kan man få se fem bilder på samma projekt - men man måste klicka en gång per bild för att se alla. Det är inte så kul tycker jag! I bloggen kan man skriva allt om projektet och stoppa in alla bilderna samtidigt.

Det är jättebra att bloggarna har fått en egen flik som är åtkomlig från hela sajten. Då kanske fler läser där än när de bara var länkade från förstasidan.

Bloggarna saknar länkar nederst till "nästa sida", tycker jag. I en blogg brukar man kunna följa samtliga inlägg ända till början, med "nästa sida"/"tidigare inlägg"-länkar.

Det finns fortfarande ingen automatisk länkning från "min sida" till min blogg på Sysidan. Det tycker jag är synd.
PernillaFe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
vad tittar du på sysidan

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:03.