Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-02-01, 14:50   #1
bila bila är inte uppkopplad

Jag har den maskinen som Cali rekommenderar. Den är liten och lätt, men står stadigt ändå. Den har det man behöver och ett par enstegs knapphål. Och den är jättetrevlig att sy på. Jag köpte den som andramaskin, för att ha en maskin som är lätt att ta med på kurser och träffar och sånt. Jag tycker att den är jättekul att sy på och dess förmåga överraskar mig varje gång jag syr på den.
Min förstamaskin är Janomes 11000 som är en kombinerad sy och broderimaskin. som kan jättemycket och är svindyr, (så du pratar med en som är bortskämd).
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 17:19   #2
carlm carlm är inte uppkopplad

Eller en begagnad symaskin, t.ex. en Bernina 1008 med garanti eller en Pfaff 6120 med övermatare finns på Blocket.
carlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 18:56   #3
carler carler är inte uppkopplad

Tack för svar!

Så vad är egentligen skillnaden på en vanlig maskin och en overlock? Klarar man sig enbart med en overlock? Eller finns det saker den inte klarar, så att man måste ha en vanlig också?
carler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 19:23   #4
carlm carlm är inte uppkopplad

Nej, enbart overlock räcker inte om du vill fålla kanterna och inte ha dem råa. Då behövs en coverlock alternativt symaskin och tvillingnål. En del overlockmaskiner kan dock byggas om till att sy coverlock-sömmar.

Angående tvillingnål så klarar alla sicksacksymaskiner det. Vissa kan tom använda dubbla nålar istället för en speciell tvillingnål.
carlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.