![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Om man ska investera dyra pengar i en provdocka som är till för att göra kläder på, så skulle jag absolut inte köpa en docka med justerbar storlek.
Satsa istället på en docka med hård stoppning i din storlek, eller lite mindre (går att nåla fast tyg och stoppning där det fattas kurvor). Bästa dockorna, tycker jag, att Stockmann gör. Dyrt, men värt investeringen om man vill ha vackert skurna kläder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack Kristian! Det ska jag kolla!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Görs dom dockorna på beställning efter personliga mått?
Borde ju vara himla svårt annars att köpa en docka i fast stl 36 tex då det är väldigt sällan som vi kvinnor exakt följer storlektabells måtten överallt på kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det verkar inte så. Jag har kollat nu. Och de har oerhört smala midjor jämförelsevis, skulle jag vilja påstå. Jag passar in skapligt på samma docka med byst och höft, men skulle behöva bygga ut midjan minst 10 cm. Undrar om det går att få till?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Det beror nog enbart på hur mycket man är beredd att betala:
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har du kollat Lady valet dockornas mått? Här finns dess mått om du är nyfiken. http://www.sewingmachinediscount.co....58-c171-v0.htm
Jag skulle aldrig köpa en docka med fasta mått, är ju totalt värdelöst om man vill sy till fler än en. Vem skulle orka att nåla fast en massa vadd beroende på vem man syr till. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Lady Valet är bra. Dessutom går det att sticka nålar i henne. Hon står stadigt. Jag skickade efter min från http://www.singermachines.co.uk/[/URL], Hon kostade dryg 1700 kr med frakt och kom hem ända till dörren. Dom mailade när dockan var på väg.
Jag vet att det är fler som skickat efter därifrån på sysidan och varit mycket nöjda med företaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.