![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
husqvarna 2000 6440
Hej!
Min maskin tar inte upp undertråden vad är det för fel, någon som har förslag. blir galen snart tacksam för hjälp. sylotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har Du trädd både över och undertråden rätt?
Damma ur maskinen ordentligt också |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har rengjort och dammat av nu fick jag upp undertråden men nu matar den inte tyget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är matartänderna uppe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ja det är dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
japp foten nere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Något speciellt med tyget? Jag sydde i en vävd mikrokvalitet av typ sämskat skinn (imitation) - elastisk också, som var både svår att mata och där undertråden inte bands på flera sträckor. Jag fick byta nål och ändra pressartrycket.
Troligen blev det ingen ögla under som undertråden kunde haka in i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
verkar vara något fel med back knappen tyget matar bara bakåt. Jag har smörjt knappen men verkar lite tjärv ändå, verkar inte´som knappen är som den ska.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Prova att använd en hårtork. Se videon i följande tråd:
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=25990 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Det finns en film på ytuben om en kille som löser det problemet genom att skruva bort kåpan på baksidan och applicera olja där samt likadant dra loss knappskyddet på framsidan, lite olja där dunt knappen och sedan värma med hårtorken. Det löser/mjukar upp gammalt fett som hårdnat och som hindrar backknappen att fungera som den ska, inkluderar armen som knappen påverkar när du trycker . Den syns på baksidan, armen alltså.
Du hittar filmen via blogspot http://sewingnz.blogspot.com/2010/09...ce-manual.html |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:30.