![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan
![]() Jag håller på att sy en blus och har bestämt mig för att ha en "gammaldags", rundad krage. Jag vet hur den ska se ut och så, problemet är bara: Hur ska jag sy dit den? Ska jag först sy ihop över- och undertyget på kragen och sen sist av allt montera den på baksidan av framstycket: avig(framstycket) mot rät(kragen) och sedan vända över kragen till rätsidan av framstycket, sen sy en raksöm längs hela kragen? Eller är jag helt ute och cyklar??? ![]() Hoppas på svar snarast ![]() Kramar på er alla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Först syr Du ihop kragdelarna, över och underkragen.
Du kan sy fast överkragen räta mot avigan på blusen, och sedan sy fast underkragen mot rätan på blusen. Vik in sömsmånen så att överkragen "råder" dvs är något större än underkragen. Gör Du så här så syns inga sömsmåner. Du kan också sy fast underkragen räta mot räta på plagget, och sedan vika ner överkragen mot plaggets aviga, och sy fast den i halsringningen. Hur Du är gör, se till att överkragen "råder" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Åh nu tror jag att jag ska få ordning på det
![]() Tack så jättemycket för hjälpen Dahlia! Ha en bra dag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hoppas att min lilla förklaring gick förstå, så den inte var rörig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.