![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ta två stolar och ställ dem rygg mot rygg, då kan Du flytta dem så härvan är sträckt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Har hjälpt mormor med åtskilliga kilo garn att nysta och jag måste säga att det i särklass bästa sättet är att vara två. En som nystar och en som håller härvan. Viktigaste regeln att komma ihåg är att ALDRIG trä nystanet i härvan i hopp om att någon tråd låg fel, då kommer du att få trä hela härvan igenom
![]() Annars tycker jag att det är enklast med en stol för att få lite snurr på härvan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Stolar funkar men det ärbättre med en person till hjälp. Då kan han eller hon följa med så detblir lättare att nysta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Dahlias förslag med två stolsryggar mot varandra är bra. Har man inte tillgång till stolar så kan man i nödfall hänga härvan över knäna och spänna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja har någon gång sådär i nödfall spännt härvan mellan fötterna när jag nystat. Tycker det funkar bättre än knäna eftersom fötterna har lite mindre avglidningsvänlig form än knäna. Annars är som sagt en vän rysligt bra att ha.
Man brukar kunna muta folk med en film eller något annat att kika på under tiden och en kopp kaffe efteråt. Chokladmuffins har också visat sig effektivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
nysta, stickning |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:05.