Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-11-01, 18:05   #1
bila bila är inte uppkopplad

Orolig symaskinstrampa

Min symaskinstrampa "än slank den dit och än slank den dit och än slank den ...". Den är med andra ord väldigt orolig. Den flyger och far och man får leta efter den underbordet.
Är det någon som känner igen sig och är det någon som har något bra tips att få den att ligga stilla utan att behöva limma fast den i mattan.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 18:46   #2
lövkillen lövkillen är inte uppkopplad

Fjädern inne i trampen verkar vara starkare än den material som själva trampen är gjord av. Limma fast den på mattan är onödig, men limma fast den bak på en fin liten bricka skulle hindra den från att hoppa hit och dit.
lövkillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 19:43   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Jag har fått gjord en liten förhöjnings-"låda" med kanter runt om, aningen bredare än pedalen.
Längst fram så är det en ytterst liten kant som pedalen vilar mot, bara så att den ligger stilla, och att jag kan trampa ner pedalen i botten när jag syr.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 20:37   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad

Sånt man lägger under mattor så de inte halkar runt på golvet, det som är nån typ av gummi som känns klibbigt. Tyvärr inte en aning vad det heter
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 20:57   #5
väskan väskan är inte uppkopplad

En bilig musmatta från IKEA. Jag rev av textilen. Funkade bra ända till jag råkade sparka in den under hurtsen som inte är flyttbar.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:01   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Gör den tung. Då slinker den inte så lätt. Det är något jag tycker att moderna symaskiner är dåliga på, för lätta pedaler.

När jag jobbtränade på ett ställe så blev jag så frustrerad att jag tog och tejpade fast deras på golvet.. haha

Hemma syr jag på en maskin som har tillräckligt tung pedal att den stannar. men overlocken är dum.

Tyngd och gummipluppar. Antiglidmatta är också bra idé. Men om pedalen är så pass lätt kommer den ändå hoppa runt ibland.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:49.