![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Absolut, prova så många maskiner som möjligt. Provträ dem.
Ta med dig egna tygprover som du provsyr med. Jeansstyg flerdubbelt vikta, orgnaza, siden, jersey. Ta några gamla klädesplagg o klipp ifrån om du inte har provlappar så att det räcker. Känn in maskinerna, ljudet känslan. Lyd din maggropskänsla. Det som är rätt för dig är rätt. Blir det dyrare än vad du tänkt dig, vänta o spara tills du hittar din drömmaskin. För då kommer du att bli nöjd. Talar av egen erfarenhet, själv tänker jag hela tiden på den andra som jag ville köpa. Jag har symaskiner som är över 20 år gamla. Utslaget över åren så blir även en dyr maskin billig. Berninan är den maskin med manuellträdning som är lättast att trä och som klarar tjocka- (även jeanssömmar), tunna-, stretchtyger utan några som helst problem. Tåliga, starka hållbara maskiner. Bernette är deras "billighetsmärke", det finns en overlock 610D som är ny. Vet inget om den. Men det måste finnas någon anledning till prisskillnaden. Personligen har jag valt att hoppa över Bernettemaskinerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Brother gör bra, anvämdarvänliga och prisvärda maskiner. Jag har en Brother 1034 D vilket är föregångaren till 3034. Har även en Brother "vanlig" symaskin och även den är användarvänlig och robust. Sedan har även jag hört mycket gott om Bernina och Babylock.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Tack för alla tips och råd!
Jag har nu slagit till och köpt mig en Brother 4234D. Jag är mycket nöjd med denna maskin. Jag har inte sytt så mycket med den än men jag tycker att den syr fina sömmar, är lätt att trä och det är lätt att vika undan kniven vid flatlocksöm. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:16.