![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Den är ett av Babylocks 14 patent. Vanliga symaskiner har ganska ofta problem med att trådträdaren inte fungerar. Det är lätt att ha sönder den. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inga trådträdningsproblem har aldrig hört att
det har gått sönder på en Bernina. Övriga vet jag inte. Men min fråga kvarstår, vad händer när luftträdningen går sönder och du inte har råd å repa. Är det möjligt att trä maskinen manuellt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är möjligt att trä den manuellt. Det följer med en vajer som man kan trä med. Denna använder man också när man ska trä mycket tjocka trådar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ok, då vet jag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har också en babylock och den syr gudomligt! Inte en enda ful söm trots att jag sytt i sidensatäng, jersey och ett kraftigare bomullstyg. Plus att den är lätt att trä. Dyrare, javisst, men jag som har svårt att hitta tid att sy är det guld värt att veta att det är bara att tuta och köra. Inget testande, och inget sprättande. Som beror på maskinen i alla fall... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en Bernina 800 DL och är jätte nöjd med den !
Lätt attr trä...och syr fantastiskt. Jag åkte till Nolia mässa och gick runt och provade alla maskiner som de hade där...tills jag fann det jag ville ha... Jag såg att Mässan i Sthlm den 13-16/11 har endast en leverantör där. Dock inga av de märken som du söker. Försök och hitta en affär som har de flesta märken som du söker... Och prova dig fram... Det är mitt tips ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Absolut, prova så många maskiner som möjligt. Provträ dem.
Ta med dig egna tygprover som du provsyr med. Jeansstyg flerdubbelt vikta, orgnaza, siden, jersey. Ta några gamla klädesplagg o klipp ifrån om du inte har provlappar så att det räcker. Känn in maskinerna, ljudet känslan. Lyd din maggropskänsla. Det som är rätt för dig är rätt. Blir det dyrare än vad du tänkt dig, vänta o spara tills du hittar din drömmaskin. För då kommer du att bli nöjd. Talar av egen erfarenhet, själv tänker jag hela tiden på den andra som jag ville köpa. Jag har symaskiner som är över 20 år gamla. Utslaget över åren så blir även en dyr maskin billig. Berninan är den maskin med manuellträdning som är lättast att trä och som klarar tjocka- (även jeanssömmar), tunna-, stretchtyger utan några som helst problem. Tåliga, starka hållbara maskiner. Bernette är deras "billighetsmärke", det finns en overlock 610D som är ny. Vet inget om den. Men det måste finnas någon anledning till prisskillnaden. Personligen har jag valt att hoppa över Bernettemaskinerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:20.