![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Truly Victorian har släppt ett edvardianskt mönster!!!! med tanke på kvaliteten på deras andra mönster är förhoppningarna och förväntningarna stora.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det måste jag spana in!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En "varning": den är i vissa stycken mer komplicerad än TVs viktorianska korsett, i det att den finns i tre bysthöjder och dessutom "kuddar" för höft och byst, men jag tror det gör modellen mer spännande också.
(Tittade på korsetter i en burlesque-affär i Seattle idag - 260USD för en UB-korsett, och folk gnäller över "dyra" trehundrakronors sk*tkorsetter på eBay ....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag hittade en hel massa intressanta och annorlunda mönster på en liten Etsy-shop. Mönstren är one-size och måste nog kollas noga (toile!!!) innan något allvarligt görs med dem:
Atelier Sylphe Corsets. Jag hittar vidare på Bramakers ett modernt korsettmönster som verkar riktigt spännande. Kan just tänka mig att det tar ut svängarna lite mer (mer byst, mer höft, mindre midja). Ligger högt upp på min måste-testa-lista. ![]() Från Tyskland har jag slutligen hittat några mönster från Nehelenia. Idag hittar jag bara ett fåtal (egna) mönster, fast jag har flera från dem själv. Ett av de mer lyckade UB-mönstren kommer från Ageless Patterns. Dock är det felritat och kräver lite pyssel för att bli riktigt. Mönstret är det andra uppifrån på den här sidan. Jag mejlade AP och undrade om det var OK att jag lade ut en detaljer på min hemsida som skulle rätta felet i mönstret och fick ett lite surt svar ( ![]() Slutligen tror jag att jag missade en länk ovan till Truly Victorians edvardianska korsettmönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har dreglat över Atelier Sylphes korsettmönster (som de tagit ur riktiga korsetter) i några år nu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag beställde en packe med fem mönster; de är inte världens billigaste med tanke på att det är one size only och sömnadsbeskrivningarna är lite skrala. har man lite vana från "konstiga" mönster är det inga problem.
De mönster jag beställde är 1 - fransk korsett, F - 3x2 UB-korsett, N - Edvardiansk korsett, S - ÖB-korsett samt COU - halskorsett. Ska man beställa därifrån ska man vara medveten om att ju fler mönster man beställer destu billigare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Är "french corset" ref Z? Bara nyfiken!
Gillar det du valde men jag gillar också EDS (S-formad) bland mycket annat. Gillar nästan alla.. eller ja halva ungefär. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:42.