![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Snygga kanter på väven?
Hej.
Jag har fått en liten vävstol (mer leksak en vävstol) och nu ska jag väva mig en liten scarf på den ![]() Men hur gör man för att få fina kanter? Är det bara träning som gäller el. finns det något knep? Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Men en vävspännare får Du jämna fina kanter.
Finns det inte en så kort, så får Du inte dra till inslaget så hårt i kanterna utan "hålla ut lite" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej.
Stort tack. Ska genast söka efter vävspännare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag sökte lite på Google och det kommer upp många företag som har vävmaterial och tillbehör
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej.
Jo, jag sökte också på nätet, men hittade inte någon så pass kort (ca. 10-15 cm) Jag får nog tillverka en ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du kan lägga in inslaget lite löst, i en båge och hålla i det ute i kanten, då ska det inte dra ihop sig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag skulle lägga garnet i 3 små bågar och sluta skälet före tillslag så blir garnet jämt fördelat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.