![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygaffär i Kiel
Någon som vet om det finns någon bra. Finns Gula Sidorna på tyska ? Vad heter tyg/tygaffär på tyska?
Annan kul shopping i Kiel utom alkohol? Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har inte varit i Kiel på ett tag, men "förr i världen" var det en stor härlig tygavdelning i det stora varuhuset (Hertie, eller heter det Karstadt nu för tiden?) i den stora arkaden några hundra meter till vänster när man kommer ut från färjeterminalen.
Själv har jag köpt nästan alla mina motorcykelgrejor (kläder, väskor, tillbehör, reservdelar) i Kiel, på Louis och HeinGericke men det kanske inte är intressant för dig... Och godis! Mycket billigare än på färjan! Edit: Kom på att det var en jättetrevlig liten symaskinsaffär i huset precis vid terminalen. Samma hus som Woolworths har jag för mig, fast till vänster... Där köpte jag min Husqvarna Juliet! Jätterbra dam som jobbade där då, för ca 5 år sedan. Letade efter andra symaskinsaffärer, men hittade ingen. Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-10-23 klockan 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack, jättebra information. Är det någon som vet vad stretch (eller ännu hellre stretchlack) heter på tyska? Jag skall inte åka själv utan "tvinga" min dotter att leta efter tyg åt mig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Re: Tygaffär i Kiel
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.