![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Prissättning på stickade alster?
Hej,
Jag tänkte prova sälja mina alster på hantverksmarknad, funderar på prissättning, t.ex: Sockor ullgarn Peer gynt strl. 12-18 mån Hjälmmössa från 1-12 mån Vantar med högt skaft till dagisbarn ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det kan nog variera, det du skall räkna in är ju materialkostnad och så på det arbetad tid (och på den punkten är många väldigt snälla har jag märkt om man jämför med timpenningen för andra hantverkare, men sen å andra sidan är priset för högt blir inget sålt).
Vet min mamma som stickar vid tv:n ibland sålt hemstickade raggisar för mellan 50-150 beroende på storlek och material. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
2 eller 3 gånger garnkostnaden är ganska vanligt tror jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Hej!
Det står att du är "nybörjare" på din info sida.Är du nybörjare i stickning så tror jag inte att man kan ta "hög" pris på saker som man har stickat för att sälja. Det kommer att synas på att man är nybörjare. Sedan färgen, presentation och "behov", är sakerna "inne" eller "ute" spelar också ganska stor roll...Om någon till på samma marknad har LIKNANDE saker till salu som du... det är många faktorer... Utgå i prissätningen ifrån VAD DU SKULLE BETALA om det var du som skulle köpa dem...Där har du svaret... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Ja, jag är nybörjare på att sy...
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
prissättning, stickat |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.