![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy i hyskor med symaskinen?
Hejsan alla sömnadsglada!
![]() Sy är roligt och extra roligt om arbetet går fort... så jag undrar om man kan sy i hyskor med symaskinen? Kan man göra det? Hur gör man i så fall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det borde väl gå med zigzag på stället, dvs ta ner mataren - som man gör när man syr i knappar. Men jag har inte testat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Jo... tack för tipset ![]() Tillägg: Surfade lite till och hittade detta: http://www.youtube.com/watch?v=zvbP_62DNtQ ... en specialmaskin... men finns det kanske någon enklare lösning? Jag tänker ju inte köpa en så´n! Inte än i alla fall. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det går kanske att fästa hyskan med tejp. Det har jag gjort med små knappar. Bara att dra bort när man har sytt.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
kolla Röda Tråden, dom har hyska och hake på metervara, kanske kan vara en idé om du ska ha många+ då får du dom på perfekt avstånd med eftersom dom redan är färdigpåsydda
![]() http://www.rodatraden.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
Citat:
Tack för tipset! Jag får tyvärr inte Rödatrådens sida att fungera eller så är det tomt på de flesta sidor... men jag har sett sånt där hysk och hak-band på annat håll. Det vore alldeles perfekt... om de inte satt så tätt. Helst skulle jag vilja ha hyskorna lite större också. Jag har letat efter större varianter av hak och hyskband men hittar inte. Att få det producerat efter egna önskemål går alldeles säkert men det är att ta i lite för mycket... än så länge. ![]() Citat:
Jo, kanske det... Inte sy i tejpen då så det inte blir klister i maskinen utan tejpa brevid... hm... eller kanske stryka fast dem med en liten bit påpressbart mellanlägg?... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.