![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
...och jag är glad för att jag köpte boken. Vilken skatt! Väldigt rolig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad kul att du gillade den. Jag blev själv helt lyrisk när jag fick hem den. Den är en guldgruva att ösa ur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Håller helt med!
Den boken är nog en av de bästa syböcker som finns i världen! Rekommenderar alla att köpa den! ![]() Förutom hålsömmar så finns det ett otal roliga sömmar och sätt att sy, dessutom knep för praktisk sömnad. Jag har ännu inte hunnit igenom att testa allt, men jag tar lite då och då. Och det bästa är att tipsen är oberoende av symaskinsmärke. Åter till den första frågan: jag tycker hålsömmar på maskin blir jättebra i riktigt tunn bomull som är en aning gles, om man vill kan man då sy med maskinbrodertråd i både över- o undertråden (den är tunn). Så tycker jag det kan bli snyggt i glesvävt linnetyg, även grövre. Då är det bra att dra ut någon/några trådar först, det är lätt i linnetyg. Ett annat knep när man syr i vitt tyg är att tänka på att kritvit tråd ofta är ljusare än tyget, det blir betydligt snyggare att sy med offwhite tråd! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:15.