![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#11 |
|
Det man får tänka på är att inte ha för långa mellanrum mellan mönstergarnets maskor på ett varv. När man maskinstickar blir också dessa långa tåtar utsträckta så att de märks mer än när du stickar samma mönster på maskin.
Om du tittar på dina färdigklippta hålkort och räknar hur många maskor det som längst är mellan hålen så ser du säkert att det inte så många. Om du sen tittar på min blogg, så ser du att i Ronnerosmönstret jag har gjort har jag stoppat in små "lusar" just av den anledningen. En annan sak det är lätt att glömma när man gör mönster för maskinstickning är om det finns enfärgade varv mellan mönsterbårder. Dessa måste då vara ett jämt antal så att man börjar sticka med mönsterfärgen i samma kant som där man slutade. Sånt behöver man inte alls tänka på när man handstickar, men gör du inte det vid maskinstickning får du mönstergarnet hängande ett helt varv. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.