Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-10-17, 10:24   #1
janesjogren janesjogren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 38
Erfarenhet av pfaff overlock 4752 sökes

Hejsan
Jag har funderat lite på att köpa en overlock maskin men även en brodermaskin men det får vänta ett tag. Har kollat runt lite här på sidan och utnyttjade tipset om att kolla på symaskine.dk och där hittade jag pfaff overlock 4752 för 2200 dkk vilket inte är mer än 2750 svenska kronor. Jag tycker att det låter som ett bra pris och då man läser om den verkar den riktigt bra. Jag undrar nu om den är så bra eller om jag kommer att sakna något hos den. Såg oxå att de hade husqvarna huskylock 901 och brother lock 1034 D för 2500 dkk. Någon som kan ge mig råd?
janesjogren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 09:40   #2
birwih birwih är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 22
Hej
Lite erfarenheter finns att läsa under ämnet
" Pfaff Hobbylock 4752" längre ner här i samma forum.
/Birgitta
birwih är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 12:28   #3
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
hm. vad jag kan se kostar den 3.495,-
men jag kanske tittar fel nånstans?

jahaa. där under "tilbud" som jag gissar betyder erbjudanden eller nåt liknande
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 12:30   #4
birwih birwih är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 22
Jag gav 4500:- för min.
birwih är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 14:39   #5
janesjogren janesjogren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 38
Hej igen
Jo jag läste lite grand i forumet här. Såg då att det frågades om man vile ha täcksöm. Vad jag har förstått så är detta den söm man använder när man ska lägga upp t ex en t-shirt. Det känns ju viktigt att kunna göra snygga upplägg eller kanter när man syr i stretch. Kan man inte få detta med andra än coverlock? De är ju väldigt mycket dyrare. Jag syr väldigt mycket kläder men har länge dragit mig för att sy i stretch då det inte blir snyggt på min gamla bernette 430.Kommer jag alltså inte att kunna sy snygga kanter på topparna med denna overlock? Jag tyckte nämligen att det var ett bra pris men det känns dumt att köpa en maskin om den inte kommer att räcka till. Vad hade ni gjort?
janesjogren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 17:02   #6
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
för att få täcksöm måste du ha en coverlock ja
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 19:20   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Stämmer det som Jessica säger att man måste ha coverlock för att få den klassiska täcksömen. Men det går att lägga upp tröjor med en flatlocksöm också. Det ser inte ut som två parallella raksömar på rätsidan då, utan det blir antingen som två raksömar med virvarr emellan eller som en massa tvärränder, ungefär som en massa ||||||||| efter varandra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-20, 20:44   #8
janesjogren janesjogren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 38
Jaha då har jag nog bestämt mig för att vänta och istället spara ihop pengar till en coverlock. Vad skulle ni rekommendera då? Som ni kanske förstått så är pengar en bristvara så det måste vara en prisvärd maskin.
janesjogren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-21, 05:27   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag rekomenderar väldigt varmt Pfaff coverlock 4862. En bra stabil maskin som, även om overlocker i allmänhet ansees svåra att trä i början, är ganska lätt att trä och ställa om till täcksöm (coverlock). Den har aldrig krånglat.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-21, 14:33   #10
janesjogren janesjogren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 38
Hejsan Jag har nu kollat lite på pfaffs coverlock (dock endast här på internet, vågar inte gå till en butik och prova då jag kommer bli så himla sugen på att köpa och pengarna finns inte ännu). Den enda sida jag hittat var man kan se priserna på symaskinerna är på symaskine.dk så jag kollade lite där och läste mer om symaskinerna på pfaffs hemsida. Vad jag förstått på symaskine.dk så är 4862 den dyraste sedan 4852 och billigast är coverstyle. Vad är skillnaden mellan dessa? Jag tyckte att när man läste om dem verkade nästan coverstyle och 4852 bättre än 4862. De hade 18 sömmar och 5 trådar medan 4852 har 4 trådar och 13 sömmar. Det enda jag kunde se som var bättre med 4862 var en tydlig display och automatisk trådspänning. Jag förstår inte varför 4862 kostar mer och vad det är som är bättre hos den isåfall. Den kostar ju 2000 dkk mer än coverstyle. Kan någon svara på skillnader mellan dessa 3 maskiner som man inte kan se i rent tekniska data på pfaffs hemsida. Tack för hjälpen
janesjogren är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons