![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Maskin för canvas/cordura mm.
Jag är ute efter en maskin för att kunna sy i grövre tyger, och med en grövre tråd. Typ cordura och canvas, samt "webbing" (pinsamt, men jag vet inte riktigt vad det heter på svenska - alltså "remmar" i typ polyester och nylon, även bomull till viss del).
Det måste alltså vara en ganska så kraftfull maskin, och en som kan hantera ganska så grov tråd med nålar för ändamålet (något åt det här hållet http://www.rockywoods.com/Hardware-Z.../Sewing-Thread). Har sneglat en del på gamla industrisymaskiner på Blocket, samt "googlat" en hel del - men vet ärligt inte riktigt vad jag söker. Fått upp en hel del som tipsar om Janome "Easy Jeans". Men jag har inte riktigt lyckats utröna hur pass grov tråd den klarar av att syssla med. Jag har inte jättestora pengar att lägga på en maskin i dagsläget. Den absoluta smärtgränsen ligger vid 10 000:-, men billigare än så är givetvis eftersträvansvärt. ![]() Om maskinen med rätt nålar och pressarfötter även kan dansa med lite tunnare läder, så är det en väldigt stor bonus. Men det är inget absolut krav. Så, vad har ni för tips? Jag har provat söka lite på forumet här, men inte hittat riktigt vad jag söker. Så jag kände att jag fick chansa och starta en egen tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är en industrimaskin du behöver! Såna finns i många varianter efter de sybehov man har. Det går att hitta en riktigt bra sån inom din budget.
Rekommenderar dig att kontakta InduktaProgenta. De har både nya och begagnade industrimaskiner för alla ändamål. Där får du goda råd av experter, och de är inte dyra. Annars känner jag till en butik i Stockholm, Maso på Grindsgatan, men det är ju långt från där du bor. Om du vill köpa begagnat privat, så måste du veta exakt vad du vill ha och inte ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.