![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Snedslåveckarfunderingar...
Nu ska jag äntligen göra slag i saken och köpa en snedslåveckare från stoff och stil. Ska man ändå göra en beställning så är det ju lika bra att ta ut svängarna lite grann...
Jag har förstått att man helst ska skråklippa tyger när man gör egen snedslå, men jag är ändå nyfiken - blir det helkatastrof om man inte gör det? Ibland kanske man är snål eller helt enkelt inte har tyg så att det räcker. Fungerar det om man klipper till i tygriktningen? Hälsningar från Anette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det ett stretchigt tyg så fungerar det att klippa längs trådriktiningen men inte om det är ett stumt tyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du ska kanta ett rakt stycke så kan du göra snedslån på tygraken. Men ska du kanta något som är böjt det minsta lilla så är det säkrast att göra snedslån skrå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svar - då vet jag!
Hälsn. Anette |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:18.