![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Men var jny verkligen först med de där molnen? Har iaf sett mycket kläder med det innan jag hörde talas om tyget???:-) Jag kände lite att det var en kopia redan från början..fast en kul sådan för oss som syr :-)
vet dock inte om det andra "kopia"tyget är bra eller ej :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag trodde att Gunilla Axen var först, dock inte i jesey utan vanlig bomull.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej jnydesign var inte först. Men saken är den att detta tyget som kom är väldigt likt jnydesigns. Slump? Nä! Inte med tanke på att precis innan var det ett annat tyg som kom upp för försäljning nämligen jnydesigns husvagnssemester fast i sämre tryck kvalité men gick inte ta miste på det var kopia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tror inte heller att det är slump.De såg nog en chans att sälja tyg.
Syr nån en grön boll som säljer superbra så syr alla gröna bollar sen..tyvärr |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag är rätt så väldigt övertygad om att det faktiskt var jnydesign som var först. Hon har haft en hel del problem med kunder som köpt värdelösa kopior och sen klagat på henne. Tyvärr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
JNY startade ju bara för 10 år sedan, jag hade gardiner med samma mönster när jag var liten, och jag är 28 år.
Gunilla Axen lanserade sin molnserie på 60-talet. (så frågan är om JNY verkligen ska gnälla om att folk kopierar) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
Gunilla Axén var först. Jonic-textil hade problem med sitt molntyg först men har en bättre kvalitet nu, de har provtvättat. Ang att kopiera: Visst är det trist när folk kopierar en men man kan ju också se det positivt: Man har gjort ngt som folk verkligen vill ha. Har aldrig förstått varför folk är så snåla med att dela med sig ex var man köpt ett visst tyg/mönster etc. Tyvärr är det ju också så att ALLA tygaffärer säljer LIKADANA tyger så det där speciella med att sy försvinner tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() Skojar, det stämmer säkert om du säger det... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag blir så glad att fler har min inställning! Småaktighet
är det absolut värst jag vet i alla former. Sysidan är rätt kluven för mig jag möter massor med generositet och hjälp som jag uppskattar samtidigt som det titt som tätt uppstår detta trams. Jag är eätt mycket rookie sömnad och stickning men jag jämför med min andra hobby som är hästsport. Där jag nu varit aktiv i fyrtio år. Hur många tusen timmar har jag inte hjälp andra ryttare med träningen gratis suttit i telefonen i timmar och gett råd tränat andras hästar etc för att bara vara SNÄLL! Om de sen blir bättre än jag och spöar mig på nästa tävling så är det ju härligt eftersom jag varit med och byggt upp den kompetensen! Vi delar ju en hobby! Jag läste nyss en artikel om Gudrun Sjöden som jag tycker är fantastisk.Hon omsätter en halv miljard om året och älskar att bli härmad! Är man bra så lönar det sig utan småaktigehet! Min melodi är att tjäna pengar på annat så jag har råd med dyra hobbyer. Det känna onekligen lite enklare än att tro att man tex ska kunna leva på att sy solhattar i Sverige och andra söta flickdrömmar som stundtals poppar upp här! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
är det inte småaktigt att kopiera nån annan bara för att tjäna pengar då?
![]() Jag säger vad jag använt för tyg och mönster om nån frågar. Det är väl inte samma sak. Det är väl en annan slags konkurrens i så fall och tjänar man en miljard om året så kanske det inte gör nåt om nån annan tjänar några 100 000 på kopian ![]() vi kanske pratar om lite olika saker? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:34.