![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Det kan nog vara viktigt att forma efter mått om det är olika delar som sedan ska sys ihop med varandra... jag brukar hålla mig undan den sortens mönster istället.
![]() Sjalar blockar jag ordentligt (spänner ut med nålar mot ett underlag och mäter med måttband att sidorna blir likalånga) för att dra ut dem till sin rätta storlek för för att hål/spetsmönster ska komma till sin rätt. Sockar, vantar och mössor blockar jag väl inte egentligen men tvättar alltid och sträcker lite med händerna innan användning. De blir slätare och jämnare och får samma storlek som sin maka. Jag tycker inte att stickat ser "färdigt" ut innan man gjort det, och särskilt om man vill presentera sitt verk i foto så förstärks den skillnaden många gånger om. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:45.