Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
2011-03-22, 18:56 | #1 |
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 36
|
SMDfråga
Jag beställde en Brother overlock från smd för snart två veckor sen, fick mail att den blivit "dispatched" för tolv dagar sen, men har fortfarande inte fått den. Har mailat kundtjänst men inte fått svar. Någon som kan lugna mig, det känns nästan som om jag blivit lurad?!
|
2011-03-22, 19:01 | #2 |
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 109
|
Jag hade inga problem...
Beställde en brother... fick sen mail att den inte fanns och en fråga vad jag ville göra, välja en annan modell eller låta bli och köpa.
Då valde jag en Elna 2600... och fick snabbt svar att den inte fanns MEN att de hade Elna 2800 och jag kunde få den till samma pris som 2600. Dessutom fick jag gratis saxar o trådar som egentligen inte skulle följa med Elna Så jag tror du kan vara lugn. |
2011-03-22, 19:55 | #3 |
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
|
Smd
Du kan säkert vara lugn. Men om du är orolig så ring dit. Det gjorde jag och blev mycket trevligt bemött.
|
2011-03-24, 12:18 | #4 |
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 11
|
Hej,
Fick också dispatched mail någon dag efter att jag beställt min symaskin men gick sedan otåligt och väntade. Såg dock att jag ju kunde följa försändelsen, har du inte testat det så gör det om du inte redan har ringt. Gick in på interlinkexpress länken och slog på mitt "Consignment Number" som stod i dispatched mailet. Kunde sedan på interlinkexpress sida lista ut vilket nummer som jag sedan skulle slå på postens sida (testade typ alla tre ). Såg då att det var där fördröjelsen låg, de skrev att de sökt mig men att jag inte svarat (not) sedan att de varit och försökt leverera (not), fick efter några dagar hämta ut paketet hos mitt lokala ombud, det gav nog en fyra-fem extra dagar leveranstid. Till postens försvar kan jag dock säga att Russell hade skrivit "Istra" istället för "Östra" på vägen vilket ju var lite galet men inte omöjligt att lista ut då även mitt telefonnummer stod på följesedeln. Men maskinen kom i alla fall till slut. Hoppas du också får ditt paket snart! / Anna |
2011-03-26, 21:49 | #5 |
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 36
|
Jag har lyckats få tag i Russell, det var tydligen likadant här att de försökt lämna den (inte vad jag märkt), försökt få tag i mig 5intr vad jag märkt) osv. men nu har jag iaf Russell lyckats få fram var maskinen finns (inte ens på "mitt" postkontor) och gett mig ett nummer som jag kan hämta ut den med, så så fort jag lyckas skaffa skjuts så kan jag åka och hämta den! Jag tror posten försöker fuska med leveranserna och spara lite pengar...
|
2011-03-27, 01:30 | #6 |
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
|
Det där med att posten säger att dom varit och ringt på har jag råkat ut för flera gånger. Jag har kunnat konstatera varje gång att dom ljuger. Tyvärr har posten här också en ful ovana att skicka grejorna till en butik i andra sidan stan, i stället för den butik som den ska till. Skönt att det löste sig till slut. Postens sk service är inte vad den borde vara, tyvärr.
|
2011-03-27, 07:30 | #7 |
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
|
Det där har posten gjort till en vana hos oss. Vi har haft bevis på att de inte har varit här och vi har klagat hos posten flera gånger. Det har även hänt vår granne vid upprepade tillfällen. Vi får alltid följande svar:
1. Chauffören svär på att han har varit och ringt på klockan. (Hur man kan tro att ingen är hemma när det är tänt i huset och det står två bilar på parkeringen och en 50 tums tv på som syns ut mot framsidan är lite konstigt tycker jag. Dessutom har det varit nysnö utan några främmande fotspår fram till ytterdörren. Klar lögn med andra ord) 2. Vi ber om ursäkt men kan inte göra något eftersom vi anlitar ett annat bolag för att göra våra leveranser till dörren. Posten och eller underleverantören försöker självklart spara pengar på att inte köra ut paketen trots att mottagaren betalt för just den tjänsten. Riktigt fult att sätta det i system. |
2011-03-27, 20:32 | #8 |
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 11
|
Ja det där med posten är lite lurigt. När jag hämtade in maskin hos mitt lokala ombud så mutrade han "att det där kunde de gott ha delat ut, sådär gör det mer eller mindre med allt nu för tiden....det var bättre förrrrrrrr" (bor i skåne, där skorrar vi gärna på ärrrrren ) Tog dock kommentaren med en gnutta salt då han är en rätt butter man men han har ändå sett en förändring, till det sämre tyvärr.
Hade en leverans med Schenker förra veckan som också strulade, ett stort paket som de höll på i en vecka. När jag ringde var det antingen underst i en osorterad paketbur (kan kanske förklara transportskadan) eller på väg till Malmö. Sen var även de lite luriga när de mitt på dagen ringde på mitt hemnummer inte mobilnummer som jag lämnat vid beställningen. Tjejen som ringde blev rätt paff när jag svarade men sa att de kunde leverera hem imorgon mitt på dagen, hon lät nästan sur när jag glatt sa att "ja visst det går bra", de hade nog räknat med att kunna anteckna "har sökt kunden utan framgång, paketet får hämtas hos lokalt ombud" . Den här typen av service är inte sveriges starkaste sida tyvärr, har fått helt annat bemötande i England. Föräldraledighet har sina fördelar även för detta, hade aldrig kunnat ägna så mycket tid åt att jaga och ta emot paket annars. Sorry att det blev så mycket "leverans" här, vad bra att du får hem din maskin snart, hoppas den är precis så bra som du hoppas och inspirerar till många nya roliga projekt |
2011-03-28, 13:07 | #9 |
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
|
När jag köpte min overlock kom det ett jättekonstigt samtal på telefonen, den dagen de skulle leverat maskinen.
Det knäppte i luren men ingen var där. Sådant samtal har vi inte fått varken före eller efter den dagen. Jag tror det var posten som ringde och inte ville köra min symaskin. Fick hämta den dagen inte på mitt utlämningsställe utan på ett annat längre bort. Nu har jag en leverans med symaskinsfötter från SMD i fredags som jag får hämta någonstans. Men var åter står att se? För var posten ett servisföretag, men det var då. |
2011-03-29, 06:06 | #10 |
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 36
|
Jag fick också hämta min maskin på posten en bra bit ifrån och inte mitt närmsta kontor (men nu har jag den och oh vad lätt allt är plötsligt!). Verkar verkligen som om de försöker spara pengar, jag fick varken telefonsamtal eller mail, utan fick som sagt jaga rätt på Russell på smd, som i sin tur fick numret av posten, som han sen mailade till mig. Väldigt dålig service från posten!!
|
2011-03-31, 09:45 | #11 |
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 134
|
Har man möjlighet att få ta emot beställningen på ett företag, tex sitt jobb, så brukar det gå mycket smidigare har jag märkt. Speciellt när beställningen kommer från utlandet så att man inte riktigt vet vilken speditionsfirma som tar över paketet när det kommer till Sverige, brukar jag försöka få mina paket levererade till företagsadress. Så det är mitt tips till nästa symaskinsinköp ;-)
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.