![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag är på jakt efter krokar/ hänganordning till små figurer som är tänkta att kunna hängas i barnvagnen. Köper man fabrikstillverkade leksaker är de ofta försedda med antingen triangelformade eller runda öglor i plast med en öppning, ni förstår nog vad jag menar.. Är det någon som vet vart man får tag på dessa?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag letade efter sådana förra året och hittade till slut en förpackning med olika hängen i leksaksaffären.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sy en ögla i barnvagnen och fäst en lite kabinhake eller likande. Kolla i en välsorterad järnaffär. Där bör du hitta något lämpligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ska kolla i fler leksaksaffärer då, kan ju vara värt ett försök, tack för tipset.
Ögla & hake funkar ju att sätta dit på sin egen vagn, men jag tänkte sälja de här på en marknad och då måste jag ju ha en färdig lösning för kunden som funkar för alla vagnar. Men tack för tipset ändå.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om inte leksaksaffären har kan du gå till en barnvagnsbutik eller butik med babytillbehör. De brukar sälja det som reservdelar. Finns det inte hemma kan de säkert beställa.
Du ska nog inte använda sådant som kan vara farligt för barnet att få in i munnen. Även om barnet som ligger i vagnen inte kan få loss krokarna så kan syskon enkelt ta bort dem. När det gäller saker till barn är det viktigt att använda godkända produkter. Men det vet du säkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vet inte om detta är en smart idé, men min första tanke var att man borde kunna använda sånna plastovaler med en öppning i som man hänger duschdraperi i...? Har ingen koll på barnsäkerhet och sånt i o f s, men de går inte att svälja i a f ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det finns ju leksaker som är ringar som man kan länka ihop, liknande som duschdraperiovalerna. Sådana borde ju rimligtvis vara ofarliga för barnet, och de vi har är lite mjukare plast än dusch-ovalerna, så de är nog lättare att få dit och mindre spröda. Jag hade för mig att jag beställde de vi har från Onetex, men nu hittar jag dem inte där. Men i välsorterad leksaksaffär borde det väl finnas. Och de är förmodligen i glada färger också. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Å, tackar tackar Cornellia! Jag som sökt på så mycket kombinationer av ord men inte just barnvagnsringar, det är lltså så det heter... Underbart!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:45.