![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
|
Jag har använt 3D Suite litegrann (i väntan på att min trasiga maskin skulle komma tillbaka...) och tyckte att om man gick systematiskt tillväga och lärde sig från handboken som följde med så var det lätt att hänga med. Jag har inte stygnsatt några saker själv än, men jag köpte även det programmet som man kan göra det med. Jag har bara skapat broderier med "Grundprogrammet" dvs plockat ihop färdiga broderier och satt till lite ord. Det är enkelt.
På pappret har jag haft min maskin i en och en halv månad. Men i verkligheten är det bara ett par veckor eftersom jag fick lov att byta den två ggr. Jag köpte min från en affär i danmark så jag fick inte med någon kurs. Men maskinen var billig (om nu 15000 kan räknas som billigt). Jag fick maskin, två broderiprogram (grund samt det man stygnsätter i själv), kort och kortläsare och en del småplotter, för 20200. Jag tycker att det priset var riktigt bra med tanke på att butiken i sverige ville ha 19900 för endast maskinen. Manualen känns väldigt lätt att förstå sig på (förutom att just min är på danska) den visar enkelt med bilder hur man ska göra sakerna. Men jag är ju van vid en gammal manual från 1800-talet. Jag har ju viss datorvana genom jobbet (arbetar som systemadministratör för en massa servrar hos en telekomleverantör), det kan ju göra att jag tycker att det är lätt att köra programmen (inte för jag skapar broderier till vardags), men jag tror det är lätt även om man är mer åt nybörjarhållet. Vad som skiljer 2124 mot 2134 vet jag inte, men jag tycker att min "gamla" version är jättebra. Än har jag inte hittat något jag saknar. Oj, va långt det blev. ![]() Sen kan jag tillägga att det är extremt faschinerande att sitta och titta när den broderar. Både jag och min man (han gillar INTE att sy) satt som trollbundna första kvällen! Och sen kan man brodera samtidigt som man stickar eller något annat pyssel, med tanke på att maskinen sköter sig bra själv ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:23.