![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tänkte "men jag har ju en rundsticka som är superkort" fast det visade sig att den var 40 cm... jag skulle nog gå på med strumpstickor istället, det blir nog enklare. Och efter några varv försöker de inte rymma längre....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En kort rundsticka gör att den stela delen, själva stickan, blir kort.
Jag får ont i händerna av att sticka med för korta stickor. Det blir som att händerna håller som när man skriver med en liten pennstump: ovan-runtom. Har man längre stickor så vilar lillfingersidan av handen mot stickan och det blir en annan ergonomi. Så när jag investerar i rundstickor så provhåller jag för att se att inte stickorna är för korta. Du kan även titta på min blogg om magic loop. (Ämnesord i kanten.) http://cessistickar.blogspot.com/ (Fast när det gäller små runda arbeten så föredrar jag strumpstickor.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Prova med babustickor (strumpstickor) de kasar inte ur arbetet på samma sätt som metallstickor, jag har lärt mig att sticka både strumpor och vantar de sista månaderna. Jag har provat med magic loop men tycket att det blir jobbigt då nästan alla mönster på svenska är avsedda för strumstickor.
Det är lite bökigt de första varven men sedan går det bra. Lycka till1 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:43.