Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-03-13, 08:08   #11
bookia bookia är inte uppkopplad

Jag fick anlita pojkvännen som fick bära symaskinen till syaffären. Jag har trasig axel och maskinen väger säkert 13-15kg så med hjälp av pojkvän och lokalbussar kom vi till affären.

Väl där konstaterades att maskinen är bara att slänga och jag har nu köpt en ny symaskin, Elna Sew Fun som är en bra maskin för nybörjare. Har redan lagt upp ett par byxor och reparerat min jacka. Det var ett rent nöje att sy när allt funkade som det ska.

Den nya maskinen är hemskt plastig, den ihåliga plast"plattan" som man kan ta loss för att frigöra friarmen kommer loss hur lätt som helst, så den har jag fått säkra med några bitar tejp på väl valda ställen. Fördelen är att maskinen väger ca 6kg så nu kan jag flytta på den utan att få axeln ur led.

Nu ska jag sy klart min efterlängtade fula handarbetsväska och sen har jag tänkt börja prenumerera på Burda Easy Fashion för att se om jag kan få ihop något bärbart åt mig. Spännande det här.

Tack för alla tips och hjälp. Har ni fler, emottas de tacksamt.
bookia är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.