Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2011-03-10, 10:03   #1
Fröken Fröken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 36
Jofotex verkar ju urbra, schyssta priser också!
Jonic också, ska prova båda!
Fröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 12:29   #2
catta53 catta53 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 8
Håller med...

Ang. Tyg.se!!! jag beställde 2 st. olika jerseytyg där den 18 Augusti och har fortf. inte fått mitt tyg. Var vecka får jag ett mail, som säger att det ena tyget är slutsålt, men kommer snart!! Nu har jag tröttnat. Går inte att få tag i någon . Har fått ett svar, när jag mailade för fjärde gången. De skulle sända likvärdigt tyg, för det som var slut. Det har de inte gjort!!! Nu har jag mailat för 6:e gången, eftersom jag vill ha mina pengar tillbaka o. det har jag skrivit i mejlet. Inget svar. Synd, för de har snyggt tyg, till bra priser. Vad ska man göra när de inte svarar på telefon eller i mail ???
catta53 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 13:32   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 546
Jag har endast beställt tygprover från Tyg.se. Det har
funkat bra. Det har hänt att det kan ha tagit tid men
jag har alltid fått mina tygprover.

Det är uppenbart att de inte besitter någon större
social kompetens när jag läser vad de svarat er.
Likaså att de har mycket dåliga rutiner när det gäller
orderhantering och orderbesked.

Tur att vi har Bibbis Textil som kan det där på sina
fem fingrar. Kanske skulle vi skicka Tyg.se på kurs hos
Bibbi?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 13:38   #4
catta53 catta53 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 8
tråkigt

Svar till "Gumpan"...Ja, det är så tråkigt när det inte fungerar. Stoff & Stil däremot kan jag rekommendera! P.S. har inte fått något svarsmail idag heller från TYG.se ....försökte ringa, men orkar inte sitta i telefon och vänta.....
catta53 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 16:53   #5
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 546
Jaa, Stoff och Stil är också bra. Mycket smidiga
och bra. Har inget att klaga på dem heller.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 19:32   #6
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
inte roligt att höra det har gått så dåligt för folk att handla hos tyg.se när det gick bra för mig. Man blir ju lite paranoid över att handla där igen
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 22:56   #7
pSYkopat pSYkopat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 19
Är det så att det är person A.B på tyg.se som ni haft kontakt med? Hon har bemött mig väldigt otrevligt men jag har inte lyckats få svar i telefon ännu. Jag är inne på sjunde veckan utan leverans. Kolla in deras facebooksida
pSYkopat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 00:13   #8
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 546
Fy fabian på tyg.se skulle jag inte vilja jobba. När får
de komma hem glada??? Tänker vara tvungen att lämna dessa
svar. Så vida de inte är ägare.

Det verkar mysko när man läser både här och på Facebook.
Ett företag som inte kan leverera och kunder som måste
förskottsbetala. Vad beror det på?

Det är ett utländskt företag som har filial eller dotter-
bolag i Sverige. Med annorlunda köp- och kundrutiner.
Finns det något annat företag som man måste förskottsbetala
vid tygköp???

En duktig organisatör och logistiker (heter det så?) skulle kunna
göra mycket där.

Undrar om det fungerar lika illa i Tyskland?? Någon med kon-
taker?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 23:14   #9
laura laura är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 89
Dubbel leverans!!

Jag har också beställt från tyg.se och jag har fått motsats "problem". Ja jag fick två paket i stället för ett!!!! Jag fick ett paket som skulle skickas till en kund i Frankrike!!!! Konstigt.... (jag är själv fransyska!).
Jag ringde och berättade detta. Kvinnan på kundtjänsten tyckte jag skulle skicka paketet tillbaka till de i tyskland eller direkt till kunden (kommer inte ihåg). Jag kände att jag inte hade lust att fixa detta då de tyckte att jag skulle betala portot och jag skulle få pengarna tillbaka av dem sedan....... Efter att ha kollat vad det skulle ha kostat för portot, alltså cirka en tusenlapp med dhl (det var ett rätt så tungt paket) ringde jag och sa att jag inte ville betala för det och jag fick behålla tygerna. (Tyvärr var det tyger som jag inte har haft användning för....) Jag tyckte rätt synd om kunden som inte fick sitt paket, undrar om hon har fått något alls, skulle inte tro det för det var massor med reatyger som förmodligen var slut....
Sedan dess har jag inte beställt något där, fick ett dåligt intryck, synd för de har mycket och billigt!!!
laura är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 21:39   #10
jennyjoh_81 jennyjoh_81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 1
Måste också passa på att varna för denna leverantör!!

Jag beställde ett tyg i slutet av september. Fick först vänta i 3 veckor på att leveransen skulle komma. När den väl dök upp var det fel tyg! Mailade dem tre ggr (under en 2 veckors period) innan jag fick ett svar som då bara löd: Vi har läst dina mail och håller på att bearbeta det! (Kan man inte svara på första mailet då...?
Väntade efter det en vecka till.. inget svar.. testade ringa, inget svar... testade ringa 5 ggr till, inget svar.. mailade i slutet av förra veckan och skrev att någon på deras företag får ringa upp mig snarast, men det har de heller inte gjort.

Så ska det ju absolut inte få vara!! Önskar jag hade läst varningarna här tidigare. Nu hade jag inte beställt några mängder, men för er som ska beställa mycket så avråder jag verkligen! Hur kul är det om man lagt ut tusenlappar och de krånglar så här!? Usch!!
jennyjoh_81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
tyg på nätet, tyg.se


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons