![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Jag är intresserad av att köpa tyg, knappar från http://www.moodfabrics.com/.
OM du tror att det blir billigare att gå ihop och hjälpas åt med en sambeställning kan du höra av dig. . |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jag är ute efter ett speciellt tyg, House Mouse-design. Tyvärr finns dessa tyger inte där.
Tack ändå! MVH Elisabeth |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Ja, det är de tygerna och precis den siten jag ska beställa ifrån. Visst är de söta? Jag har nu lagt en beställning och hoppas allt blir jättebra. House Mouse-designen finns i massor av varianter. T.ex. stämplar, maskinbroderi, koppar, t-shirts m.m. Nu har då äntligen quilttygerna kommit.
Ha det gott! MVH Elisabeth |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Jag beställde nyss ifrån USA och fick hem tygerna igår. Här är "min" tråd här på Sysidan om min beställning: http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=23733
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Jag handlar ibland ifrån USA och försöker hålla mig under 300:- tull gränsen, då funkar allt bra, inga extra avgifter. Har handlat flera gånger ifrån just den site du har beställt ifrån. Jag har även använt mig av deras "online chat" när jag hade frågor...mycket bra service.
Lycka till! Rae |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Gumpan skrev: Moms 25 procent: (1500 + 53) x 25%=388 kr
Glöm INTE bort att momsen beräknas på HELA köpeskillingen INKLUSIVE frakt, försäkring, förpackningsmaterial, hantering och lokala avgifter i landet ifråga. Tullavgifterna är i sammanghanget mycket små; några procent bara, och hänger ihop med typ av produkt och ursprungsland. En gammal tumregel var att moms- och tullavgifter understigande 50 kr inte togs ut. Det förefaller som en sådan "regel" fortfarande existerar på det oftare kommer hem billigare varor utan pålagda avgifter än dyrare. Notera också att det är olika momssatser på olika produkter. Böcker beläggs med en moms på 6% medan mönster "momsas" med fulla 25%. |
|
|
|
![]() |
| Taggar |
| handla utomlands, importkostnader |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:12.

Hybrid-visning