![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tomspolar
Är det någon som vet hur man får tag i tomspolar till Hugin Rosace symaskin?
Blir tokig att bara ha dom 4 st som följer med maskinen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Maila dessa, dom kan säkert hjälpa dej.
http://www.symaskinsexperten.se/Till...-Viking/Spolar Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Förlåt jag läste för fort, tyckte det stod Husqvarna....
Glöm mitt inlägg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är det inte vanliga standarspolar då som tex både brother och janome har? Många maskiner har standar mått på spolarna idag.
Själv köpte jag ett set "fyllda" metallspolar på lidl till min brother, dom passar perfekt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Varje maskin har "sina" spolar och ibland kan man ha tur att andra spolar passar och då menar jag inte att de går ner i spolhuset utan att maskinen syr snyggt och tyst.
En större symaskinsbutik brukar ha ett urval av spolar eller vet vilka sorter som passar. Det kan också finnas begagnade från slaktade maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag roade mig med att googla och hittade en servicefirma för Hugin i Sundbyberg, telefonnummer är 08-288111
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Har två olika symaskiner/märken själv och använder samma spolar utan problem. Självklart vet jag hur en maskin syr bra, skulle väl knappast använda nåt som gör att den syr dåligt.... ![]() Dessutom skulle jag knappast rekommendera nåt som jag inte själv tyckte funkade bra. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Standardspolar tycker jag låter inte rätt, varje märke har många olika spolar var.... Det är viktigt att få rätt spole annars kan man få dålig sömmar även om det "passade".
Men Hugin å andra är inte en riktig symärke utan en budgetmärke så det är nog kanske någon sorts budgetstandard där för den typen av budgetmaskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
köper från USA
SÖk på Ebay efter en säljare sm heter DEFENT eller DAFENT..... hmm minns just nu inte vilket av det.. men du förstår nog när du kollar han har en massa saker...
Jag köper mina spolar av honom HAn vet vad som passar så det är bara att fråga. Kanon service! MAn har normalt grejerna efter en vecka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Gå till en välsorterad symaskinsaffär och tag spolarna med dig. Det är möjligt dom har en spole som passar.
En symaskinsaffär som jag brukar besöka, SOS symaskiner, har en tavla över olika spolar. Men jag ser att du inte bor Stockholm. Men om det inte löser sig kan jag kanske gå dit och kolla. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.