![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Haha! Stenbeckens assistent påminner mig om min förra kisse (också röd). Han "bodde" på syrummets strykbrädan och kunde bli lätt förnärmad när matte kom och skulle krångla.
Vid mer än ett tillfälle har mina assistenter lyfts ut på trappen, ungefär som i Familjen Flinta, för att jag bara inte pallat för med "hjälp"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Samtliga katter jag haft har alltid "stjälpt" till. Den första var en luring vars specialité var att snabbt dra ut alla knappnålar efter att man nålat ut ett mönster på tyget... Nuvarande misse bara älskar strykbrädan - en perfekt liggplats att håra ned... Broderimaskinen studeras intensivt när den tickar på... Trådarna/trädningen på overlocken dras iväg & sabbas om man vänder ryggen till... (Man blir bra på att trä om den till slut i alla fall!) Vovven däremot, är gärna med i tyger o tillklippning men smyger snabbt iväg när symaskinen drar igång. För det skulle ju kunna vara något till honom som han kanske måste prova in - ve o fasa! Kläderna är bra ute när det är kallt, men behöva prova & modella = näää, bläää... Ps, Kaninen Loppan är nog den sötaste handarbets-assistenten jag har sett! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Min ena assistent, har 3, var vänlig nog att äta upp mönstret på tygbindor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
assistenter.
Jag har god hjälp av mina tre devons när jag arbetar. Spelar ingen roll om det gäller sömnad, bak, måleri eller snickeri. Lilla Pip är suverän på att plocka ur nålar. Se översta bilden. Billy Bånka har för det mesta koll på nålen och trådrullarna nu sen jag köpt cover och overlock. Oscar lägger sej på mitt arbete, spinner, rullar runt och tycker att jag ska ägna mej åt honom istället. UNDERBARA är de iaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
Citat:
Oscar....myskille! Underbara assistenter har du. Jag vill också ha fler assistenter, men det räcker för tillfället med EN...känns som två ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:31.