![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
garnspänning utan spänning och tvärtom
Jag har stickat i många år och funderar fortfarande på det här med hur jag ska hålla garnet så jag får en bra spänning på det och att det glider fint. hittar inget bra sätt tycker jag.. antingen blir det för löst eller så blir det för hårt inget funkar. Hur har jag då lyckats sticka då? Envisheten och oviljan att bara sitta stilla.
Nu har jag börjat få rejält ont i mitt lillfinger ända upp till handleden och fingret tar all stryk när garnet ska hållas. jag håller alltså på ett sätt där garnet löper direkt från pekfingret i i handen och där jag håller fast det med lillfingret. Hur håller ni? Har sett en massa roliga sätt att vira garnet runt fingrarna men det blir så trögt att det skär in i fingrarna... jag har ingen fotsvett.. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag kör varannan... över pek o långfinger...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
För mig fungerar det utmärkt att har garnet över pekfingret, sedan över ringfinget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har det bara över pekfingret och sen "genom" handen. Använder inget mer finger än pekfingret på något sätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har garnet runt pekfingret, sen ett varv runt lillfingret, annars känner jag att jag stickar alldeles för löst, speciellt på aviga varv. Förvisso stickar jag inte hårt heller, eftersom lillfingret spretar ut lite så att garnet glider lättare.
Att hålla fast det med lillfingret låter inte alls bra, så jag kan förstå om du börjar få ont utav det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
det blir inget glid
suck... något är inte rätt här.... suck suck...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag håller också tråden över pekfingret och "genom" handen. Jag stickar alldeles för löst och får ha ett halv- eller helnummer mindre sticka. Kan de va nåt? Att sticka med annan storlek än vad som står i mönstret?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36.