![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
pressarfötter
Nu har jag bestämt mig för Janomen - men nu är frågan vilka pressarfötter! Det finns ju tv åolika för kantband - är det;
Cover Hem Foot (M): 200-801-304 Wrapped Edge Guide (H-3): 200-801-201 eller Adjustable Bias Binder Foot (M): 200-810-007 jag ska ha?!?! (för att sy på trikåkantband på barnkläder etc) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hoppstygn
Jahapp, så har jag nu - äntligen! - tagit mig tid att titta å testa maskinen. MEN - får inte till coversömmen alls =( Det funkar i 10cm (max) sen blir det hoppstygn, trådarna går av etc.
Har testat ändra trådspänning, nålarna lär ju vara fräscha eftersom det är en ny maskin!, har trätt om den x antal gånger, bytte ut och använde trådarna som SMD skickade med (de lär väl ändå vara så att man ska kunna använda dem i maskinen!?) Var har ni för trådspänning när ni syr i jersey!? (det saknade jag lite - på 936'an så stod det ju vilken trådspänning man skulle ha =) dock så har jag sparat det schemat - men de har ju inte samma gradering - å får det ändå inte att funka). Blir tokig snart! Det blir ju så fint när det väl funkar!! |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
janome 1200d, pfaff 4874 |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:24.