![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inst�llningar
S�k i forum
Forumregler |
|
#1 |
|
|
Overlock HJ컴컴LLP
Okej d� har jag t�nkt att investera i en overlock k�pte en Janome 744D och var f�rv�ntansfull. Dock fick jag ett besked n�gra dagar senare att Janome inte l�ngre s�nder till Norden. Kn�ppt.
S� nu �r jag p� ruta ett och i djungeln av overlock maskiner. Elna �r en liten lustig krabat som verkar ha hamnat lite vid sidan av. De flesta man h�r om �r Pfaff, Huskylock, Singer,Bernina osv. S� sn�lla finns det en sj�l d�rute som har bra pejl p� overlock maskiner. 훣 nyb�rjare dock vill jag ha kvalitet. Har n�gon provat Elna 654 och Bernina 800. Kram s� l�nge ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
K�nner inte till de du fr�gar om men kolla upp Brother 3034, det �r en v�ldigt bra overlock till mycket bra pris.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag �r �gare till en Bernina 1150MDA och trivs j�ttebra med den.
Den kan sy med 3 eller 4 tr�dar.L�tt att tr�. Syr snyggt. F�rs�k att f� provsy maskinerna om du har m�jlighet. De olika m�rkena har ofta flera modeller att v�lja av. I mitt fall valde jag en mittimellanmodell. Att k�pa den billigast kanske man �ngrar efter ett tag och man beh�ver kanske inte heller k�pa "proffsmaskinen". Mycket beror ju p� hur mycket du t�nker sy. Lycka till! Gunilla |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Brother 3034D �r likv�rdig. Har en brother som jag k�pt fr�n england som jag �r mycket n�jd med. Den �r enkel att sy p� och g�r bra. Det �r min f�rsta �verlock och var nyb�rjare. Jag tr�dde den och var i g�ng att sy inom en halvtimme n�r jag hade f�tt den.
Det f�ljer en med en mycket bra DVD. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Av Bernina s� rekommenderas 1150 MDA, 800-modellen har det varit problem med tidigare. Vet inte om de har f�tt till den. Kolla den. Sj�lv har jag en 1100 DA och den �r helt fantastisk. Fixar allt med bravur.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Forumv�rd
|
Jag har 800DL av Bernina och den �r superbra. Aldrig n�got kr�ngel och det har enligt min symaskinshandlare varit en maskin som han s�lt mycket av utan att f� in n�got p� reparation alls. Det kan mycket v�l ha varit problem tidigare men jag har inte h�rt n�got om det utan bara positiva omd�men.
Den andra modellen som det st�r om h�r �r n�got dyrare, och d�rf�r antagligen n�got b�ttre. 800 �r dock vansinnigt mycket b�ttre �n de 3000-4500 kronorsmaskiner som ofta s�ljs. Det b�de k�nns och h�rs n�r man syr s� ska du anv�nda maskinen mycket och vill ha n�got du inte kommer tr�ttna p� �r det nog definitivt v�rt att g� upp det steget. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Njaa, h�r i h�st senast h�rde jag att det var problem med
800 modellen, inte �vriga. Men som sagt var, kolla upp det innan ev k�p. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Jag har en Elna 654 och �r supern�jd med den. Innan hade jag en Bernina 800DL, men den strulade tv� g�nger inom loppet av ett halv�r s� det blev ett �terk�p p� den och s� Elnan ist�llet. F�rs�ljaren sa att de skulle fasa ut Bernina 800DL eftersom det uppst�tt fel p� flera av de senast levererade maskinerna. P� Syfestivalen i 훜vsj� hade inte Bernina med 800DL bland de overlockar de visade upp. Jag har inte �ngrat en sekund att jag bytte till Elna 654. Den har funkat superbra! Det enda jag kan sakna �r utbudet av tillbeh�r till den, men har f�rst�tt att det kommer fler pressarf�tter m.m. till den �ven h�r i Sverige (det finns, men s�ljs inte h�r i Sverige, se t.e.x. http://www.elna.com/en-gw/model_over...ccessories.php).
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:15.

Linjär visning