![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Nålar
Hoppas jag lägger tråden rätt...
Jag är nybörjare och har inte koll på de olika nålar som finns till maskiner. Jag har fått ett antal nålar- som inte låg i någon bra ask...utan utspridda. Tips på hur jag kan ta rea på vad som är vad- och skriva ner det och spara. Söktips på nätet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om det är symaskinsnålar du menar brukar det stå en beteckning på den platta sidan upptill. Slå upp beteckningen på internet så kan du säkert klura ut vad det är för slags nål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vissa märken har färgmarkering på sina nålar. Finns det någon liten färgad ruta precis där nålen sväller ut och blir tjock, till exempel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Blå markering på schmets nålar betyder jeansnål, men det kan hända att andra märken kör med andra koder. Vet att något av dom billiga varuhusmärkena körde med helblå nålar för jeansnålar en period. Googla runt lite och se vad du kan hitta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:34.